منفی کاذب تست بارداری

تست‌های بارداری خانگی بهترین گزینه برای اطلاع از بارداری هستند که هزینه کمتری دارند اما دقت آنها به نوبه خود بالا می‌باشد. این تست‌ها تا ۹۹ درصد جواب دقیق را در اختیار شما قرار می‌دهند اما گاه ممکن است که شما باردار باشید و تست به شما جواب منفی را ارائه بدهد که این امر دلایل پزشکی محکمی دارد. منفی کاذب تست بارداری می‌تواند مشکلات متعددی را برای بانوان به وجود بیاورد، اگر با منفی بودن است نیز به بارداری خود مشکوک هستند می‌توانند هم نیست را دوباره تکرار کنند و هم به پزشک مراجعه نمایند. زمان برخورد با این مشکل باید صبوری کرد و به پرهیز‌های غذایی و حرکتی خود ادامه داد تا دچار مشکل نشوید.

منفی کاذب تست بارداری

منفی کاذب در تست بارداری به چه علت رخ می‌دهد؟

علت‌ها و دلایل متعددی وجود دارد که به‌خاطر آن ها تست بارداری خطا نشان می‌دهد. منفی کاذب در تست بارداری در اصل یعنی شما باردار هستید اما تست به شما جواب منفی می‌دهد، در این صورت ممکن است که شما با علت های زیر مواجه شده باشید:

  1. ممکن است که تست را به درستی انجام نداده باشید.
  2. علت می‌تواند مصرف دارو‌های خاص باشد.
  3. می‌تواند به دلیل رقیق بودن ادرار باشد.
  4. می‌تواند به دلیل بالا نبودن میزان هورمون HCG باشد.
  5. خراب و یا فاسد بودن است هم می‌تواند دلیل کنفی کاذب باشد.

با توجه به موارد گفته شده شما باید همواره در زمان انجام تست بارداری توجه کنید که هم تست سالم و بهداشتی باشد و هم آن را به درستی انجام بدهید تا نتیجه نهایی حدالامکان صحیح باشد. دلایل بالا از اصلی‌ترین مواردی هستند که بر روی نتیجه تست بارداری تاثیر مستقیم می‌گذارند تا نتیجه تست مختل گردد. پزشکان معتقد هستند که گاه ممکن است براثر بیماری‌های نادر مانند سرع و یا بارداری خارج از رحم هم تست جواب درست را در اختیار شما نگذارد و نتیجه آن منفی کاذب شود.

منفی کاذب در تست بارداری به چه علت رخ می دهد؟

وقتی بارداری اما تست بارداری منفی است

زمانی که شما باردار هستید اما تست بارداری جواب منفی به شما می‌دهد ممکن است که با دلایل گفته شده روبه‌رو شده باشید. مشکلات بالا برای هر فردی ممکن است به‌وجود بیاید پس باید توجه و دقت کرد تا هم تست را درست انتخاب کرد و انجام داد و هم در صورتی که شما به بارداری خود شک یا یقین دارید اما تست بارداری شما منفی کاذب شده است به پزشک مراجعه کنید و با انجام آزمایش خون از آن مطلع شوید. اگر میزان هورمون HCG خون فرد باردار حدود ۲۵ واحد باشد تا تست بارداری توانایی شناسایی آن را داشته باشد و جواب دقیق را در اختیار شما بگذارد، پس بدانید وقتی باردارید اما تست بارداری منفی است باید دقت و توجه کرد تا با علائم بارداری روبه‌رو شد و حتی دوباره تست را انجام داد تا به تست مثبت رسید. برخی از داروها و یا بیماری‌ها باعث می شوند تا هورمون HCG در بدن فرد باردار هنگام تست بارداری به درستی نمایش داده نشود به همین دلیل ممکن است که با منفی کاذب روبه‌رو شوند که می‌توان به راحتی با مقداری فاصله تستی دیگر را انجام داد.

نوشتن دیدگاه