مطمئن ترین تست بارداری

بسیاری از بانوان در پی یافتن مطمئن ترین تست بارداری هستند. تمامی افراد مایل هستند که پیش از اینکه به آزمایشگاه مراجعه کنند، در منزل از نتیجه بارداری یا عدم بارداری خود مطلع شوند. روش های گوناگونی برای تست بارداری وجود دارد و انتخاب مطمئن ترین تست بارداری کاری به نسبت دشوار است. دشوار بودن این کار ایجاد می‌کند تا بانوان در این زمینه سردرگم شوند. نگران نباشید ما امروز مقاله پیش روی تان را آماده کرده ایم تا مطمئن ترین تست بارداری را به شما مخاطبان عزیز معرفی کنیم. ادرار و خون مادر هر دو حاوی هورمون hcg است. هدف کلی تمامی تست های بارداری سنجش میزان هورمون اچ‌سی‌جی است. روش های مختلفی برای سنجش این هورمون ارائه شده است اما هدف اصلی یافتن مطمئن ترین روش است. در این راستا علاوه بر تست های آزمایشگاهی انواع مختلفی از تستهای خانگی نیز وجود دارد که کار را برای کاربران بسیار ساده تر کرده است.

مطمئن ترین تست بارداری

کدام روش آزمایش تشخیص بارداری بهتر است؟

به صراحت می گویم که آزمایش خون قابل اعتماد است و به عنوان بهترین روش آزمایش برای تشخیص بارداری شناخته شده است. در واقع روند تشخیص حاملگی اغلب زمانی شروع می شود که فرد علاوه بر داشتن علائم بارداری با نتیجه مثبتی از تست ادراری خانگی مواجه شده باشد؛ در این صورت است که برای اطمینان بیشتر به آزمایشگاه مراجعه می کند. در آزمایش خون نیز مشابه با سایر روش‌های تست بارداری میزان هورمون hcg اندازه گیری می شود با این تفاوت که در تست های خانگی میزان این هورمون در ادرار اندازه گیری می شود در حالی که در آزمایش خون میزان این هورمون در خون اندازه گیری می شود. توجه داشته باشید که امروز تعداد زیادی از علائم بالینی و نشانه ها وجود دارند که بر مرحله های ابتدایی حاملگی دلالت می کنند اما هیچ یک به اندازه آزمایش خون قطعی و مطمئن عمل نمی کند. هورمون اچ سی جی معروف به هورمون حاملگی پایه و اساس تست های بارداری است که تولید آن در جفت و به صورت منحصر به فرد رخ می دهد. توجه داشته باشید که این هورمون به مقدار ناچیزی در بدن مردان و زنان غیر حامله وجود دارد.

کدام روش آزمایش تشخیص بارداری بهتر است؟

مطمئن ترین تست بارداری چیست؟

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم مطمئن ترین تست بارداری انجام آزمایش خون است. برای تشخیص بارداری دو نوع آزمایش خون وجود دارد که عبارتند از:

  • آزمایش hcg خون کیفی
  • آزمایش hcg خون کمی

در آزمایش کیفی تعیین می‌شود که آیا هورمون اچ سی جی در بدن تولید می شود یا خیر. نتیجه این آزمایش همواره یک خیلیا بله ساده است و به سادگی نشان می دهد که آیا فرد مورد نظر باردار هست یا نه. در مقابل آزمایش کمی تعیین کننده مقدار بسیار دقیق هورمون اچ سی جی در خون است. آزمایش خون کمی بسیار دقیق بوده و با استفاده از تکنیک هایی که دقت بسیار زیادی دارند مقدار دقیق هورمون اچ سی جی در خون مشخص میشود. این تست به حدی دقیق است که می تواند حتی مقادیر بسیار پایین این هورمون را تشخیص دهد در حالی که این مقادیر پایین در آزمایش های کیفی یا آزمایش ادرار قابل تشخیص نیستند. اما شما می توانید با کمترین قیمت و سریع ترین زمان ممکن  به وسیله تست بارداری در خانه از بارداری خود مطلع شوید. این روش به دقیقی آزمایش خون نیست، ولی اگر در زمان درست انجام شود، می تواند تا حد قابل قبولی مطمئن باشد. شما می توانید تست بارداری را از فروشگاه کالا اندیش مایسا بخرید. مایسا یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی لوازم بهداشتی است. 
 

نوشتن دیدگاه