آیا عفونت روی تست بارداری تأثیر دارد؟

عفونت اداری یکی بیماری‌ های شایعی است که بسیاری از بانوان با آن درگیر هستند، این بیماری بسیاری مشکلات را برای بانوان به وجود می‌ آورد اما بر روی تست بارداری تاثیری نمی‌ گذارد. افرادی هستند که می خواهند بدانند که آیا عفونت اداری روی تست بارداری تاثیر گذار است، در جواب این گونه افراد ما به آن ها خواهیم گفت که عفونت اداری فقط پس از بارداری بر روی جنین تاثیر می‌ گذارد اما بر روی تست‌ ها هیچ گونه تاثیری نمی‌گذارد و نتیجه تست هر چیزی که باشد همان خواهد شد. عفونت‌ های اداری بر روی اندام بانوان و جنین آن ها تاثیر می‌گذارد اما تست‌ ها را مختل نمی‌ کنند.

آیا عفونت روی تست بارداری تأثیر دارد؟

تاثیر عفونت ادراری بر نتیجه تست بارداری

بررسی آزمایشات نشان داده است که عفونت ادراری بر روی بارداری تاثیری نمی‌ گذارد اما مشکلات خاصی را برای بانوان به وجود می‌ آورد، البته ناگفته نماند که عفونت اداری بر روی تست‌ ها هیچ گونه تاثیری نمی‌گذارد و عملکرد آن ها را هم مختل نخواهد کرد. تست‌های بارداری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تنها فساد و آب می‌تواند عملکردشان را تغییر بدهد اما عفونت اداری و میکروب‌ها تاثیری بر روی نتیجه آن ها نمی‌گذارند. قابل ذکر است که ثابت شدن این نتیجه که عفونت ادراری تاثیری بر روی تست‌ ها نمی‌گذارد باعث شده تا بانوان هنگام استفاده از تست‌ ها اطمینان بیشتری داشته باشند و نتیجه قطعی و مطمئن را دریافت نمایند. البته باید بگوییم که عفونت اداری باعث مثبت شدن تست‌ ها نمی‌ شود اما ممکن است که نتیجه مثبت را نشان ندهد و در نتیجه شما به مثبت کاذب دست پیدا نخواهید کرد. تنها نکته‌ ای که اثبات شده است همان گزینه‌ای می‌باشد که گفتیم پس در صورت نشان ندادن جواب مثبت و شک داشتن به بارداری می‌توان به داشتن عفونت ادراری شک کرد و مجددا تست را انجام داد.

تاثیر عفونت ادراری بر نتیجه تست بارداری

آیا عفونت باعث مثبت شدن بی‌بی چک می‌شود؟

قابل ذکر است که عوامل متعددی وجود دارد که بر روی مثبت شدن کاذب بی‌بی چک‌ ها تاثیر می‌ گذارند اما در میان آن ها دارو‌ها و برخی بیماری‌ها باعث می‌ شوند تا نتیجه تست‌ ها کاذب شوند. عفونت ادراری تنها گزینه‌‌ ای است که بر روی بی‌بی چک تاثیری نمی‌گذارد و تنها تاثیر آن بر روی اندام بانوان است و آن ها را دچار مشکلات می‌کند. در جواب افرادی که می‌پرسند آیا عفونت باعث مثبت شدن بی‌بی چک می‌شود باید بگوییم که بی‌بی چک‌ها را تنها نفوذ آب و از بین رفتن کاپ‌های جذب ادرار از بین می‌برند و در نتیجه در جواب دچار اختلال می شود. 
اگر شما باردار باشید و جواب منفی شود و یا اگر باردار نیستید و جواب تست مثبت باشد مشکل از عفونت ادراری نیست پس دوباره تست را تکرار کنید تا به نتیجه قطعی و صحیح برسید. عفونت ادراری در اصل یعنی باکتری و میکروب در ادرار شما دیده شده است و از تنظیم شدن هورمون‌های شما جلوگیری می کند اما بر روی تست بارداری موثر نیست. در صورتی که همراه با عفونت، پروتئین هم در ادرار دیده شود ممکن است که این امر باعث مثبت کاذب شدن تست بارداری گردد، در صورت بروز این گونه مشکلات به پزشک مراجعه کرده و خود را تحت درمان قرار بدهید تا از بیماری مطلع شوید.

نوشتن دیدگاه