چه داروهایی باعث مثبت شدن تست بارداری میشود

داروهایی که شامل مولفه ال اچ باشند می‌توانند در تست بارداری نتایج مثبت کاذب ای را ایجاد کنند. از آنجا که این دو هورمون از نظر ژنتیکی مشابه هم هستند احتمال مثبت شدن تست بارداری بیشتر خواهد بود. علاوه بر فاکتور ال اچ داروهایی که حاوی اچ سی دی باشند نیز می تواند موجب مثبت شدن تست بارداری شوند. اثر داروهایی که حاوی موارد بالا هستند، متناسب با تعداد واحدهایی که تجویز می شوند ۱ الی دو هفته طول می انجامد تا سیستم تزریق آن ها به طور کامل پاک شود. از این رو اگر شما به عنوان قسمتی از درمان های باروری، ‏اچ سی جی را مصرف می کنید به شما پیشنهاد می کنیم که بهتر است قبل از تست بارداری منتظر بمانید‌. چندین دارو وجود دارند که می توانند در نتیجه تست بارداری تداخل ایجاد کنند و یک نتیجه مثبت کاذب را ارائه دهند. در ادامه این مقاله تاثیر دو دارو را روی نتیجه نهایی تست بارداری بررسی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

چه داروهایی باعث مثبت شدن تست بارداری میشود

ایا متفورمین باعث مثبت شدن بی بی چک میشود

متفورمین به عنوان دارویی برای القای تخمک گذاری در زنانی که به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند تجویز می شود. مصرف این دارو مانند هر داروی دیگری عوارض جانبی را به همراه دارد. در واقع متفورمین کمک می کند تا بدن مصرف کننده به طرز بهتر و موثرتری از انسولین موجود استفاده کند و از این طریق روند تخمک گذاری را بهبود می بخشد. زنانی که مصرف کننده متفورمین هستند برای باردارشدن قطعاً شانس بیشتری دارند. هنگامی که داروی متفورمین با سی‌سی مقایسه شود نتایج برای تولد زنده مبهم است از این رو ممکن است مصرف متفورمین باعث مثبت شدن کذایی بیبی چک شود. البته این اثر قطعی نیست و متناسب با شاخص توده بدنی هر فرد متفاوت خواهد بود.

ایا متفورمین باعث مثبت شدن بی بی چک میشود

ایا قرص دوفاستون باعث مثبت شدن بیبی چک میشود

داروی دوفاستون ساختار جالبی دارد! در ساختار این دارو دیدروژسترون مشاهده شده است که نوعی هورمون مصنوعی بوده و از همه نظر کاملاً مشابه با هورمون پروژسترون است‌. کمبود هورمون پروژسترون ممکن است بیماری هایی را در پی داشته باشد بنابراین برای درمان بیماری هایی که از کمبود یا فقدان پروژسترون حاصل می شوند از قرص دوفاستون استفاده می کنند. توجه داشته باشید که در برخی از موارد ناباروری این دارو را به همراه هورمون استروژن مورد استفاده قرار می دهند. با این حال در پاسخ این سوال که آیا قرص دوفاستون باعث مثبت شدن بی بی چک میشود یا خیر باید بگویم که تاکنون هیچگونه شواهدی مبنی بر کاهش روند باروری در اثر مصرف قرص دوفاستون وجود ندارد و حتی در مواردی نادر ممکن است قدرت باروری در زنان را بهبود ببخشد‌. بنابراین اگر گفته های مان را جمع بندی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که قرص دوفاستون نیز مانند هر داروی دیگری عوارض جانبی را در پی دارد اما مثبت شدن بی بی چک در اثر مصرف قرص دوفاستون تاکنون گزارش نشده است.
کلام آخر
در نهایت از تمامی شما مخاطبان گرامی متشکریم که تا انتها مارا همراهی نموده اید امیدواریم اطلاعاتی مفید و کارآمد را در اختیار شما قرار داده باشیم و شما توانسته باشید تا حد قابل قبولی با داروهایی که باعث مثبت شدن تست بارداری می‌شوند آشنا شده باشید.قیمت تست بارداری بسیار مناسب است، پس با هزینه و زمان کوتاه می توانید از بارداری خود مطلع شوید. شما می توانید تست بارداری را از فروشگاه مایسا بخرید. کالا اندیش مایسا  یکی از بهترین فروشگاه های عرضه لوازم بهداشتی است.

نوشتن دیدگاه