چطور از تست بارداری بیبی چک استفاده کنیم؟

به طور کلی دو راه برای تست بارداری وجود دارد یک راه استفاده از بی بی چک یا همان تست ادرار خانگی است که می توان آن را از تمامی داروخانه های موجود تهیه کرد. راه دوم انجام آزمایش خون است که با مراجعه به بیمارستان و آزمایشگاه قابل انجام است. توجه داشته باشید که روند کار و ساختار همه تست های بارداری به این صورت است که میزان hcg را اندازه گیری می کنند که در واقع یکی از هورمون های بارداری موجود در بدن است. تنها تفاوتی که این دو روش با یکدیگر دارند از نظر زمان و شیوه ردیابی این هورمون است.

چطور از تست بارداری بیبی چک استفاده کنیم؟

تست بارداری خانگی با بی بی چک چطور انجام میشود؟

بی بی چک یا تست بارداری خانگی اصطلاح و عملی آشنا برای تمامی خانم ها است ممکن است هر یک از شما مخاطبان گرامی تجربه استفاده از این ابزار را داشته باشید. استفاده از بیبی چک به عنوان قابل دسترس ترین و ارزان ترین روش تست بارداری شناخته شده است. سوالی که ممکن است برای مصرف ‌کنندگان پیش بیاید این است که از تست بارداری خانگی یا بیبی چک چگونه استفاده کنند؟ وجود این سوال ها نشان می دهد که همچنان درباره نحوه عملکرد بیبی چک و تفسیر آن ابهاماتی وجود دارد. طبق تحقیقاتی که در یک کلینیک معتبر انجام شده ثابت شده است که دقت اغلب تست های بارداری پس از عقب افتادن تاریخ عادت ماهیانه تا ۹۹ درصد است. بیبی چک ها یا همان ده سال های بارداری خانگی اکثراً تست ادرار بوده و بهترین زمان برای انجام این تست چند روز بعد از موعد نرمال قاعدگی در اکثر زنان است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم وظیفه اصلی بیبی‌چک ها یافتن هورمون‌ ‏hcg است که در خون و ادرار وجود دارد. قیمت تست بارداری مناسب است و این روش سریع ترین راه برای اطلاع از بارداری است. انجام این تست اگر در زمان درست انجام شود تا 99 درصد مورد اطمینان است.

تست بارداری خانگی با بی بی چک چطور انجام می شود؟

طرز استفاده از بی بی چک

بیبی چک انواع مختلفی دارد و به تبع آن متناسب با نوع ای که دارد طرز استفاده متفاوتی خواهد داشت. در ادامه این مقاله ضمن اینکه انواع مختلف بیبی چک را معرفی خواهیم کرد بلکه طرز استفاده از هر یک را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد:

  • بی بی چک مستقیم: باید هنگام ادرار این نوع از بی بی چک را مقابل ادرار خود گرفته تا زمانی که مطمئن شدید کمی از ادرار را به خود جذب کرده است باید آن را نگه دارید. سپس حداقل دو دقیقه و حداکثر ۱۰ دقیقه صبر کنید تا از نتیجه مطلع شوید.
  • بی بی چک قطره چکانی: این نوع از بی بی چک ها در ساختار خود حفره ای دارند که مصرف کننده باید چند قطره از ادرار خود را با استفاده از قطره چکانی که بیبی چک دارد داخل حفره های مشخص شده بریزد. برای اطلاع از نتیجه مشابه حالت قبل می بایست ۲ الی ۱۰ دقیقه صبر کنید.
  • بی بی چک نواری: آخرین نوع بیبی چک بیبی چک نواری است در این روش برد مصرف کننده می‌بایست ادرار خود را در یک ظرف جمع آوری کند سپس بیبی چک نواری را که معمولاً کاغذی است است در داخل ظرف قرار دهد.

توجه داشته باشید که برای تشخیص باردار بودن خود می بایست انتهای میله بی بی چک که مدرج است را با نمونه ادرار خود تماس دهید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با نحوه استفاده از بیبی چک می توانید با کارشناسان کالا اندیش مایسا در راتباط باشید. 

نوشتن دیدگاه