خط کم‌رنگ در بیبی چک نشانه چیست

آماده شدن برای دوران بارداری حسی بسیار ناب و وصف نشدنی دارد همین امر باعث شده است که اغلب خانم ها به ویژه خانم های جوان که برای بار اول قصد باردار شدن را دارند با اضطرابی آمیخته با هیجان در منزل از تستهای بارداری یا بیبی چک ها استفاده می کنند. تفسیر بی بی چک بسیار مهم است چرا که هر نتیجه آن اعم از منفی یا مثبت می تواند علاوه بر افزودن استرس و هیجان حالت هایی مانند نگرانی و ناامیدی را در فرد ایجاد کند. در ساختار بی بی چک ها یا همان تست های بارداری خانگی خطوط ای وجود دارد که کمرنگ شدن یا پررنگ شدن آن ها میتواند تفسیرهای مختلفی داشته باشد به عبارتی گویا تر نشان دهنده باردار شدن یا نشدن است. توجه داشته باشید که مصرف بعضی از داروها مانند داروهای اعصاب و همچنین استفاده از مواد مخدر تاثیری مستقیم روی هورمون اچ سی جی دارد. بنابراین مصرف این مواد می‌تواند نتیجه کاذبی را در پی داشته باشد. در واقع بی بی چک ها زمانی نشان دهنده نتیجه صحیح هستند که دو شرط را داشته باشند اولاً این که سالم باشند دوما در بازه زمانی مناسبی به کار گرفته شوند.

خط کم‌رنگ در بیبی چک نشانه چیست

آیا خط کمرنگ در بیبی چک نشانه بارداری است؟

شاید به جرأت بتوان گفت که عمده ترین سوالی که در مورد نتیجه بی بی چک پرسیده می شود درباره ظاهر شدن خط کمرنگ در نوار آن است. در واقع در ۹۰ درصد بی بی چک ها نواری وجود دارد که به هورمون اچ سی جی حساس است و هنگامی که این نوار در تماس با ادرار مصرف کننده قرار می گیرد متناسب با میزان هورمون موجود یک الی دو و خط آبی و صورتی رنگ بر روی نوار ظاهر می شود. توجه داشته باشید که در صورتی که خط دوم را مشاهده کردید شما باردار هستید و در صورت دیدن یک خط باید بگوییم جواب آزمایش تان منفی است. اما گاهی دیده شده است که خط دوم بسیار کم رنگ ظاهر می شود در این صورت نتیجه نهایی را به سمت و سوی ابهام و شک می کشاند.

آیا خط کم رنگ در بی بی چک، نشانه بارداری است؟

اگر خط جواب تست بارداری کمرنگ شد چه کار کنیم؟

در واقع خط دومی که روی نوار وجود دارد نشان دهنده حداقل هرمون مورد نیاز است تا بتوان گفت نتیجه تست بارداری مثبت است بنابراین کمرنگ یا پررنگ بودن این خط حکایت از میزان غلظت هورمون موجود در ادرار را دارد. توجه داشته باشید هنگامی که این خط به صورت بسیار کم رنگ ظاهر می شود، نتیجه تست بارداری مثبت است بنابراین بسیار کم و به ندرت رخ می دهد که پاسخ اشتباه باشد. بنابراین اگر گفته هایمان را جمع بندی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که حتی اگر خط کم رنگی ( در حد سایه) دیده شود جواب آزمایش را مثبت می دانیم.
خوب شاید درخصوص بهترین زمان مناسب برای تست بارداری برای شما سوال هایی پیش بیاید. در پاسخ باید بگوییم که هر چقدر زمان بی بی چک به اولین روز تاخیر عادت ماهانه نزدیکتر باشد امکان خطا بیشتر خواهد بود بنابراین بهترین بازه زمانی که به شما برای استفاده از بیبی چک توصیه میشود حدود یک هفته پس از تاخیر قاعدگی است. شما می توانید تست بارداری را از فروشگاه کالا اندیش مایسا بخرید. این فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین عرضه کنندگان لوازم بهداشتی است.

نوشتن دیدگاه