تست بارداری مثبت ضعیف

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که پس از انجام تست بارداری با بی بی چک متوجه خط کمرنگ آن شده باشید. هنگامی که شما با قطره چکان ادرار خود را در داخل کیت تست بارداری می چکانید، در صورتی که باردار باشید دوخط، و در صورتی که باردار نباشید، تنها یک خط تشکیل نمایان خواهد شد. اگر هر دو خط ظاهر شده پررنگ باشند، نشان دهنده بارداری قطعی و طبیعی شماست. اما اگر یکی از خط ها کمرنگ تر باشد باید مجدد تست را تکرار کنید. کمرنگ بودن خط تست را به اصطلاح تست بارداری مثبت ضعیف می گویند که دلایل متعددی دارد. ما در این مقاله در مورد کمرنگ بودن خط بی بی چک بیشتر صحبت کرده ایم و به بررسی دلایل آن پرداخته ایم.

خط کم رنگ بی بی چک، نشانه چیست؟

خط کم رنگ بی بی چک، نشانه چیست؟

اگر شما نیز پس از انجام تست بارداری متوجه کمرنگ بودن یکی از خط ها شده اید، باید به سه گزینه شک کنید:

  • اولین گزینه این است که امکان دارد شما زودتر از موعد مقرر، تست بارداری را انجام داده اید و هنوز هورمون های بارداری در بدن شما به حد نرمال نرسیده اند.
  • دومین گزینه احتمال وجود بارداری خارج از رحم است.
  • سومین گزینه نیز احتمال بروز سقط است. در صورتی که هم لکه بینی داشته باشید و هم تست بارداری شما با خط کمرنگ ظاهر شود؛ احتمال دارد در همان هفته های اول بارداری دچار سقط شده باشید.

بنابراین اگر از انجام تست بارداری متوجه خط کمرنگ بی بی چک شدید، حتما نسبت به تکرار کردن آن در چند روز آینده اقدام نموده و در صورتی که مجدد خط کمرنگ را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید و آزمایشات تکمیلی را طبق تجویز پزشک انجام دهید. در صورتی که خط کمرنگ نشان دهنده بارداری خارج از رحم باشد، باید هرچه سریعتر تحت درمان قرار بگیرید؛ زیرا این نوع بارداری یک تهدید جدی برای سلامت مادر به شمار می آید.

آیا خط مثبت ضعیف به معنای باردار بودن شماست؟

آیا خط مثبت ضعیف به معنای باردار بودن شماست؟

وجود یک خط ضعیف در بی بی چک نشان دهنده بارداری شما است. اما ممکن است که این بارداری ناموفق باشد و یا اینکه از نوع خارج رحمی باشد. همانطور که قبلا هم گفته ایم سه دلیل اصلی برای کمرنگ شدن خط بی بی چک وجود دارد، که هر سه گزینه نشان دهنده بارداری شما هستند. در صورتی که شما زودتر از موعد مقرر تست بارداری را انجام دهید قطعا یکی از خط های آن کم رنگ خواهد بود. اگر هنگامی که خط کمرنگ در تست بارداری را مشاهده کردید و لکه بینی و خونریزی نیز داشتید، حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید، زیرا در این صورت احتمال سقط جنین وجود دارد. البته در راستای تکمیل توضیحات داده شده، این نکته را نیز باید ذکر کرد که حتما برای انجام تست بارداری با بی بی چک از ادرار صبحگاهی استفاده کنید. زیرا غلظت هورمون در ادرار طول روز کمتر است، به همین دلیل احتمال کمرنگ بودن خط زیاد خواهد بود. اما ادرار صبحگاهی مقدار زیادی از این هورمون را در خود جای داده است و نتیجه تست شما نیز کاذب نخواهد شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تست بارداری، با وبسایت شرکت کالا اندیش مایسا همراه ما باشید.

 

نوشتن دیدگاه