بتادین برای عفونت واژن

عفونت واژن یکی از عارضه های شایع بین بانوان است که با علائمی مانند سوزش ادرار، ترشحات بد بو و رنگی، خارش و احساس درد همراه می باشد. علائم این بیماری برای اغلب افراد آزاردهنده می باشد به طوری که بسیاری از افراد علاوه بر مراجعه به پزشک از درمان های خانگی نیز استفاده می کنند. استفاده از محلول آب و بتادین یکی از اقدامات خانگی است که برای رفع علائم عفونت واژن به کار گرفته می شود. به همین دلیل در اینجا قصد داریم به بررسی این سوال بپردازیم که آیا بتادین برای عفونت واژن خوب است یا خیر؟ برای پاسخ صحیح به این سوال با ما همراه باشید. سایت مایسامد همواره سعی دارد تا اطلاعات لازم مشتریان عزیز را در ارتباط با مسایل بهداشتی و تجهیزات و داروهای بهداشتی در اختیارشان قرار دهد. در صورتی که مایل به دریافت لیست قیمت بتادین و کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول هستید ما را در مایسامدیکال همراهی کنید.

بتادین برای عفونت واژن خوبه؟


بتادین برای عفونت واژن خوبه؟


بتادین نوعی محلول ضد عفونی کننده است که معمولا قبل و بعد از انواع جراحی به پوست زده می شود. این محلول می تواند اکثر باکتری ها و میکروب های پوست را از بین ببرد و شرایط مساعد را برای جراحی فراهم کند. علاوه بر این، زخم های کوچک را با بتادین شستشو می دهند تا زودتر بهبود پیدا کنند. بنابراین بتادین، با از بین بردن باکتری های به وجود آورنده عفونت پوستی، می تواند سلامت پوست را تامین کند و پوست را استریل کند.
با توجه به خاصیت ضد عفونی بتادین بسیاری از افرادی که مبتلا به عفونت واژن هستند به طور خودسرانه از آن استفاده می کنند تا خارش و سوزش این ناحیه را کاهش دهند و عفونت واژن را درمان کنند.
اما باید گفت استفاده از بتادین به تنهایی نمی تواند عفونت واژن را از بین ببرد. افرای که مبتلا به این بیماری هستند باید حتما به پزشک مراجعه کنند. پزشک با بررسی نوع عفونت واژن و شدت آن، انواع داروهای آنتی بیوتیک و پمادهای واژینال را تجویز می کند تا عامل عفونت را به طور کامل از بین ببرد.
با دستور پزشک می توان در کنار درمان های دارویی، برای شستشوی واژن از ژل های شستشوی بهداشتی یا بتادین نیز استفاده کرد. اما استفاده مداوم و روزانه از بتادین برای شستشوی واژن به هیچ عنوان توصیه نمی شود. افرادی که برای شستشوی واژن به طور مداوم از بتادین استفاده می کنند، باکتری های مفید موجود در محیط واژن را از بین برده و زمینه بروز عفونت های بعدی را فراهم می کنند. علاوه بر این استفاده مکرر از بتادین یا ژل های بهداشتی منجر به تغییر PH واژن می شود. با تغییر PH واژن، باکتری های خوب واژن از بین می روند و باکتری های مضر به محیط واژن، سرایت می کنند. در نتیجه خارش و سوزش پوستی در این ناحیه افزایش پیدا می کند.
بنابراین توصیه می شود افرادی که مبتلا به عفونت واژن هستند، فقط با دستور پزشک از محلول آب و بتادین استفاده کنند و درمان خود را تنها تا مدتی که تجویز شده است ادامه دهند. همچنین از مصرف خودسرانه محلول بتادین و استفاده مکرر از آن پرهیز کنند.

محلول آب و بتادین برای عفونت


محلول آب و بتادین برای عفونت


افرادی که مبتلا به عفونت واژن هستند با دستور پزشک می توانند از محلول آب و بتادین برای عفونت استفاده کنند. برای درست کردن محلول آب و بتادین از یک تشت استفاده کنید. مقداری آب جوشیده ولرم در داخل تشت بریزید و کمی بتادین به آن اضافه کنید. آب و بتادین را خوب هم بزنید تا محلول یک دست شود. سپس درون تشت بشینید. در صورت ابتلا به عفونت های واژن می توان دو بار در روز از این محلول استفاده کرد. پس از اتمام دوره بیماری، استفاده از محلول آب و بتادین باید قطع شود.
در روشی دیگر، محلول آب و بتادین به طور غلیظ تری درست می شود. سپس با استفاده از گاز استریل به آرامی بر روی قسمت خارجی واژن کشیده می شود. در این روش باید دست ها با آب و صابون به خوبی شسته شود و در تمام مراحل، اصول بهداشتی به طور کامل رعایت شود.
در پایان باید گفت اقدامات خانگی مانند: استفاده از آب و بتادین، آب و سرکه یا جوش شیرین در صورتی که طبق دستور پزشک انجام شود، می تواند تا حد زیادی اثربخش باشد. در غیر این صورت ممکن است زمینه را برای بروز بیماری های پوستی یا تداوم عفونت فراهم کند. بنابراین با توجه به حساس بودن واژن و دستگاه تناسلی، پس از بروز هر نوع ناراحتی یا بیماری در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.
سایت مایسامد انواع بتادین را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما عزیزان قرار داده است. مشتریان عزیز می توانند محصول مورد نظر خود را به صورت عمده و جزئی از سایت مایسامد خریداری فرمایند.

 

نوشتن دیدگاه