اگر باردار باشی کیت تخمک گذاری چی نشون میده

کیت تخمک گذاری تستی است که با کمک آن می‌توانید از زمان دقیق تخمک گذاری خود مطلع شوید، این تست بسیار دقیق و کارآمد است و همواره استفاده آسانی هم دارد، کیت‌ها از نظر شکل ظاهری و نحوه استفاده شبیه به بی‌بی چک هستند اما از نظر عملکرد با آن ها متفاوت است، اگر شما بانوان عزیز باردار باشید ممکن است که کیت حتی دو خط را هم نشان بدهد و گاه ممکن است که یک خط را به نمایش بگذارد، قابل ذکر است که کیت تنها موعد تخمک گذاری را مشخص می‌کند. این کیت تنها میزان ترشح هورمون LH را مشخص می‌کند، این هورمون حجم تخمک‌ها را مشخص می‌کند، گاه ممکن است که شما باردار باشید و بدون اطلاع از بارداری تست تخمک گذاری انجام بدهید و تست به شما جواب منفی را بدهد در این زمینه باید بدانید که پس از بارداری تخمک گذاری متوقف خواهد شد به همین دلیل است نتیجه را منفی نشان می‌دهد.

what does ovulation kit show you are pregnant

 

استفاده از کیت تخمک گذاری در بارداری

برخی از بانوان برای اقدام به بارداری همواره به صورت مکرر در چند ماه از کیت تخمک‌گذاری استفاده می‌کنند تا بتوانند به زمان دقیق تخمک گذاری پی ببرند، برخی افراد باردار هستند و بدون اطلاع از کیت تخمک گذاری استفاده می‌کنند، این کیت‌ها زمان مثبت بودن رمان تخمک‌گذاری دو خط قرمز رنگ دارند که روشن می‌شود، زمان بارداری اگر دو خط نمایش داده شود احتمالا یا ابتدای بارداری است و یا کیت مشکل دارد و نتیجه اشتباه را به شما ارائه می‌دهد. در بارداری اصولا این کیت‌ها یک خط را نمایش می‌دهند زیرا در بارداری تخمک‌گذاری متوقف می شود و شما عادت ماهانه هم نمی‌شوید. استفاده از کیت تخمک گذاری در بارداری تاثیری نمی‌گذارد و نتیجه دلخواه را به شما نمایش نمی‌دهد. روزهای ابتدایی بارداری که بدن هنوز به اندازه کافی هورمون بارداری تولید نکرده نیز ممکن است تا کیت تخمک گذاری نتیجه مثبت را نشان بدهد از این رو پزشکان معتقد هستند که در یک یا چند ماه باید روزانه کیت را انجام داد تا به نتیجه دلخواه و درست دست پیدا کرد.

استفاده از کیت تخمک گذاری در بارداری 

آیا کیت تخمک گذاری بارداری را نشان می‌دهد؟

برخی بانوان که با کمک کیت‌ها از زنان تخمک گذاری خود مطلع می‌شوند گاه سوال پرسیده‌‌اند که آیا کیت تخمک گذاری بارداری را نشان می‌دهد، در جواب آن ها باید بگوییم که تست تخمک گذاری‌ها همواره میزان ترشح شده هورمون LH را به نمایش می‌گذارد و هورمون پروژسترون و بارداری را نمی‌تواند نمایش بدهد. کیت LH به گونه‌ای طراحی و تولید شده است که تنها توانایی شناسایی هورمون LH را دارد به همین دلیل برای تست بارداری مناسب نیست. برای انجام تست بارداری باید از بی‌بی چک استفاده کرد که قابلیت شناسایی هورمون بارداری را دارد، کیت تنها برای مطلع کردن شما از موعد تخمک گذاری کاربرد دارد، پس شما بدانید که چه زمانی باید از چه نوع تستی استفاده کرد. بارداری تخمک گذاری را متوقف می‌کند تا شما عادت ماهیانه نشوید زیرا باعث سقط جنین می‌گردد از این رو هنگام بارداری کیت‌ها نتیجه منفی را اصولا در اختیار شما قرار می‌دهند.

نوشتن دیدگاه