اکثر خانم هایی که به باردار بودن خود شک می کنند در مرحله اول برای تشخیص باردار بودن، از کیت های بارداری استفاده می‌ کنند. کیت بارداری و یا تست خانگی بارداری یک تست مخصوص است که با استفاده از هورمون موجود در ادرار، باردار بودن یا نبودن فرد را مشخص می کند. اما در این بین، برخی از بیماری ها و برخی از داروها باعث مثبت شدن کاذب تست های خانگی می ‌شوند. یکی از بیماری هایی که ممکن است باعث مثبت شدن کاذب تست بارداری شما شود کیست تخمدان است. البته بیماری های جدید تخمدان همانند سرطان تخمدان و یا برخی از مشکلات هیپوفیز نیز ممکن است باعث مثبت شدن تست بارداری شما شوند. بنابراین در صورتیکه شما نیز از تخمدان پلی‌ کیستیک رنج می برید و احتمال بارداری می دهید، بهتر است که حتما برای مشخص شدن و قطعی شدن نتیجه بارداری خود آزمایش خون بدهید. در غیر این صورت ممکن است که بی بی چک و یا تست های خانگی گمراه کننده باشند.

نتیجه بی‌بی چک با وجود کیست

نتیجه بی‌ بی چک با وجود کیست

در بسیاری از موارد و برای بسیاری از خانم ها، کیست تخمدان یک مانع جدی برای بارداری است. اما در صورتی که کیست تخمدان زیاد جدی نباشد و یا اینکه هنوز در حد زیادی پیشرفت نکرده باشد، فرد مذکور می تواند یک بارداری سالم را تجربه کند. علاوه بر آن در بسیاری از مواقع درمان های متعدد کیست تخمدان باعث درمان کامل آن می‌ شوند و مسیر را برای با یک بارداری سالم هموار می کند. بنابراین افرادی که در مسیر درمان به سر می برند و یا اینکه باوجود درمان، هنوز تخمدان آن ها کیست دارد و در عین حال احتمال بارداری می ‌دهند، بهتر است که فقط به بیبی چک اکتفا نکنند. زیرا کیست تخمدان باعث آزاد سازی هورمون های شبهه بارداری می شود و همین مسئله باعث مثبت نشان دادن بی بی چک می شود. اگر کیست تخمدان دارید، برای تست بارداری به بیبی چک اکتفا نکنید. بی بی چک یا تست بارداری خانگی به این صورت عمل می ‌کند که هورمون بارداری در داخل ادرار شما را تشخیص می دهد و دو خط نمایان شده در آن نشان دهنده مثبت بودن بارداری شما خواهد بود. اما در صورتی که هورمون های کاذب در بدن شما شکل بگیرند ممکن است هر دو خط این تست مشخص شوند و شما به اشتباه فکر کنید که باردار هستید.

اگر کیست تخمدان دارید، برای تست بارداری به بیبی چک اکتفا نکنید

اگر کیست تخمدان دارید، برای تست بارداری به بیبی چک اکتفا نکنید

کیست تخمدان باعث عقب افتادن عادت ماهیانه و به هم خوردن ریتم آن می شود. بنابراین با هر بار عقب افتادن عادت ماهیانه نباید نسبت به بارداری مشکوک شد. بنابر توصیفات ارائه شده تا به اینجای مقاله، حتما شما نیز متوجه شده اید که اگر کیست تخمدان دارید نباید برای تست بارداری فقط از بیبی چک استفاده کنید و در صورت وجود کیست حتی اگر نتیجه بی بی چک شما مثبت شد باز هم حتما برای انجام آزمایش خون به آزمایشگاه معتبر مراجعه کنید تا از بارداری خود اطمینان کامل حاصل نمایید. زیرا در بسیاری از مواقع وجود کیست تخمدان باعث مثبت شدن کاذب بی بی چک می شود و شما به اشتباه تصور می کنید که باردار هستید، در صورتی که این گونه نیست.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، به وبسایت شرکت کالا اندیش مایسا مراجعه نموده و مقالات مرتبط را بخوانید.

نوشتن دیدگاه