تست بارداری مثبت و عدم بارداری

تست بارداری بهترین انتخاب و گزینه برای اطلاع از باردار بودن در خانه می‌باشد، این تست ها عملکرد فوق العاده ای دارند و به راحتی می توان با کمک تست بارداری مثبت را تشخیص داد. تست بارداری مثبت زمانی است که فرد دو خط قرمز رنگ موجود بر روی تست را تیره ببیند، البته عدم بارداری یعنی منفی بودن است که در این روش تنها یک خط از تست روشن است. بر روی تست‌ها علامت‌هایی قرار داده شده است که با توجه به آنها هنگام انجام تست می توان مثبت بودن بارداری و یا عدم بارداری را متوجه شد، اگر دو خط روشن باشد تست مثبت و اگر تنها خط قرمز سمت حرف انگلیسی c روشن باشد تست منفی می‌باشد. البته گاه ممکن است که تست مثبت هم کاذب باشد یعنی در اثر مشکلاتی شما باردار نباشید اما تست شما مثبت باشد.‌

تست بارداری مثبت و عدم بارداری

نتیجه مثبت کاذب بی‌بی چک

بی‌بی چک‌ها بهترین گزینه و انتخاب در زمان‌ های مختلف برای اطلاع از بارداری هستند که همیشه می‌توان به آن ها دسترسی پیدا کرد، زمانی که شما به بارداری خود مشکوک می‌شوید می‌ توانید با کمک تست‌ ها از بارداری مطلع شوید زیرا استفاده آسانی دارند. گاه ممکن است که شما با انجام تست به اشتباه نتیجه مثبت را ببینید اما باردار نباشید که به این امر بارداری مثبت و کاذب می‌ گویند. نتیجه مثبت کاذب بی‌بی چک در اصل همان نمایش دو خط قرمز رنگ است که فرد را به خطا می‌ اندازد اما در اصل بارداری واقعی وجود ندارد. قابل ذکر است که نتیجه مثبت کاذب ممکن است به دلایل متعددی ایجاد شود که متخصصان به صورت حرفه ای بر روی آن ها تحقیقات انجام داده‌اند، ممکن است که شما تستی داشته باشید که کیفیت خود را از دست داده است و شما بی اطلاع هستید این ممکن است که باعث شود تا تست شما کاذب جواب بدهد و در صورت باردار بودن علامت منفی و یا در صورت باردار نبودن علامت مثبت را نمایش بدهد. پس بی‌بی چک هم ممکن است در کنار عملکرد فوق‌العاده گاه نتیجه کاذب را هم نمایش بدهد که در این صورت می‌توان تست جدید تهیه کرد و دوباره تست بارداری انجام داد.

نتیجه مثبت کاذب بی بی چک

دلیل برای مثبت کاذب شدن نتیجه تست بارداری

دلایل متعددی وجود دارد که گاه تست‌های بارداری نتیجه‌ای خلاف می‌دهند و به قول معروف نتیجه کاذب دارند، از مهمترین دلایل برای مثبت کاذب شدن نتیجه تست بارداری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اگر شما داروی خاصی مصرف می‌کنید ممکن است که بر روی تست بارداری شما تاثیر مستقیم بگذارد و نتیجه کاذب برای شما به وجود بیاورد.
  • برخی بیماری‌ها ممکن است که باعث شوند تا شما هنگام تست بارداری با نتیجه کاذب روبه‌رو شوید.
  • وجود پروتئین در ادرار باعث می شود تا نتیجه تست بارداری نتیجه مخالف داشته باشد.
  • وجود خون هم در زمان تست در ادرار ممکن است که باعث شود تا تست شما عملکرد منفی نشان بدهد.

قابل ذکر است که باید تست را متناسب با مراحل روی بسته انجام داد تا جواب صحیح را به شما ارائه بدهد اما موارد گفته شده می‌توانند به راحتی نتیجه تست شما را تغییر بدهند. در صورت روبه‌رو شدن با کاذب شدن نتیجه تست بارداری می‌توان به راحتی هم به پزشک مراجعه کرد و هم می‌توان در زمان دیگر تستی را امتحان کرد.

نوشتن دیدگاه