کیت تخمک گذاری و تنبلی تخمدان

یکی از بیماری‌های شایع در میان بانوان که اصلی‌ترین عوارض آن بروز نازایی است تنبلی تخمدان نام دارد. با وجود تنبلی تخمدان آن ها نمی‌دانند که چه زمانی تخمک آزاد می‌کنند، البته امروزه با وجود کیت تخمک گذاری می‌توان حتی با داشتن تنبلی تخمدان هم از زمان دقیق تخمک گذاری خود مطلع و به راحتی باردار شد. کیت‌ ها عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و با کمک آن ها می توان به راحتی زمان دقیق تخمک گذاری خود در هر ماه را دانست و طبق این نکته به بارداری اقدام کرد. این کیت‌ها دقت بسیار بالایی دارند به همین دلیل زمانی که با کمک آن ها تست را انجام می‌دهید به خوبی به شما نمایش می‌دهد در آن لحظه چند تخمک آزاد کرده‌اید، مسلما هر چه تعداد تخمک‌های آزاد شده بیشتر باشد احتمال بارداری شما بیشتر خواهد بود، تنبلی تخمدان باعث می شود تا شما به طور منظم نتوانید تخمک آزاد کنید از این رو نیاز مبرم به کیت دارید تا با کمک آن ها زمان تخمک گذاری را بدانید. کیت تخمک گذاری شباهت زیادی به تست بارداری دارد و استفاده بسیار آسانی دارد و تنها با چند حرکت ساده می‌توان به موعد دقیق تخمک گذاری پی برد.

کیت تخمک گذاری و تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان چگونه بر نتیجه کیت تخمک گذاری اثر می‌گذارد؟

در بالا گفتیم که یکی از بیماری‌های شایع میان بانوان تنبلی تخمدان است که مشکلات متعددی را برای آنان به وجود می‌آورد، این مشکل هم سیکل قائدگی آنان را دچار مشکل می‌کند و هم باعث می‌شود تا آن ها دچار تاخیر در بارداری شوند. کیت تخمک گذاری امروزه در میان بانوان با مصرف بالایی روبه رو شده است زیرا با کمک آن می‌توانند از زمان‌های دقیق تخمک گذاری خود در هر ماه مطلع شوند، دقت کیت‌ها بسیار بالا است اما ناگفته نماند که تنبلی تخمدان می‌تواند بر روی نتیجه آن ها تاثیر مستقیم بگذارد زیرا این بیماری فعالیت تخمدان‌های بانوان را کاهش می‌دهد و در نتیجه از تخمک گذاری در هر ماه جلوگیری می کند. تنبلی تخمدان بیشترین تاثیر را بر روی نتیجه کیت تخمک گذاری می‌گذارد، این مشکل باعث می‌شود تا کیت نتیجه نادرست را هم در اختیار افراد قرار بدهد، تنبلی تخمدان باعث می شود تا شما در ماه تعداد بسیار کمی تخمک را آزاد کنید که توانایی بارداری ندارند و بسیار کوچک هستند به همین دلیل است که کیت توانایی تشخیص و شناسایی آنان را ندارد. افرادی که دارای این بیماری هستند با کمک کیت هم نمی‌توانند از زمان تخمک گذاری خود مطلع شوند زیرا باعث مختل شدن تخمک گذاری می‌گردد و در نتیجه از بارداری شما جلوگیری می‌کند. فعالیت درست تخمدان باعث می شود تا هم به خوبی و هم در زمان مناسب و منظم عمل تخمک گذاری را انجام بدهید، تنبلی تخمدان این گونه مشکلات را به وجود می‌آورد.

تنبلی تخمدان چگونه بر نتیجه کیت تخمک گذاری اثر می گذارد؟

مثبت شدن کیت تخمک گذاری برای مبتلایان به تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان دلایل متعددی دارد و گاه ممکن است که در میان تخمدان ها کیست های کوچک باشد و گاه ممکن است که آن ها بزرگ شده باشند، این دو مورد مشکلات زیادی را برای بانوان به همراه دارند، فرد مبتلا به تنبلی تخمدان هم درد زیادتر ناحیه تخمدان ها دارد، هم سیکل قائدگی نامنظمی دارد و هم برای بارداری به مشکل می‌خورد و تخمک آزاد نمی‌کند، این گونه افراد برای اطلاع دقیق از زمان تخمک گذاری خود در هر ماه نیاز به کیت تخمک گذاری دارند که دقت بسیار بالای آن ها باعث شده تا همیشه جواب دقیق در اختیار آنان قرار بگیرد. مثبت شدن کیت تخمک گذاری برای مبتلایان به تنبلی تخمدان به گونه ای است که آن ها باید حداقل چندین ماه مکرر به صورت روزانه از کیت ها استفاده کنند و تست بدهند تا بتوانند با بررسی این چندین ماه به زمان های دقیق تخمک گذاری خود پی ببرند، مثبت شدن تست به بانوان کمک می‌کند تا متناسب با آن برای بارداری اقدام کنند و با درصد بالا به نتیجه مثبت دست یافته و باردار شوند. قابل ذکر است که در بالا گفتیم که کیت تخمک گذاری شباهت زیادی به تست بارداری دارد و تنها با قرار دادن ادرار در محفظه مخصوص کیت و روشن شدن دو خط بر روی کیت به زمان تخمک گذاری پی برد. امر یک خطر بر روی کیت روشن شود نشانه نبود زمان تخمک گذاری است و تنها با روست شدن دو خط می‌توان به این امر پس برد.

نوشتن دیدگاه