کیت تخمک گذاری مثبت شد، ولی باردار نشدم

بانوان عزیز برای اطلاع از موعد دقیق تخمک گذاری خود همواره نیاز به وسیله ای به نام کیت تخمک گذاری دارند، این کیت‌ها شباهت زیادی به تست بارداری دارند و همواره می‌توان به راحتی از آن ها کمک گرفت و تست داد تا از زمان تخمک گذاری خود مطلع شد. باید بگوییم که گاه بانوان با کمک کیت به نتیجه مثبت دست پیدا می‌کنند اما باردار نمی‌شوند که این امر دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. زمانی که جواب کیت مثبت می شود و شما اقدام به بارداری می‌کنید اما باردار نمی شوید دلیل آن می‌تواند تنبلی تخمدان و یا ضعیف بودن آن باشد. تنبلی تخمدان عاملی است که از رسیدن درست تخمک به داخل لوله و رحم جلوگیری می‌کند. کیت ممکن است ترشحات اطراف تخمک ها را هم به عنوان جواب مثبت نمایش بدهد به همین دلیل باید کیت‌ها را چندین بار انجام داد تا به نتیجه دقیق دست پیدا کرد. دلیل این امر می‌تواند بی کیفیت بودن کیت و یا انجام ندادن درست است هم باشد پس باید دقت کنید تا نتیجه تست دقیق و درست شود.

کیت تخمک گذاری مثبت شد، ولی باردار نشدم

آیا مثبت شدن نتیجه تست تخمک گذاری به معنای بارداری قطعی است؟

شما بانوان عزیز زمانی که از کیت‌های تخمک گذاری استفاده می‌کنید تا بتوانید از زمان تخمک گذاری خود مطلع شوید ممکن است که تست نتیجه درستی را در اختیار شما قرار بدهد اما ممکن است که تا شما برای لقاح و بارداری اقدام می‌کنید این تخمک های آزاد شده توانایی خود را برای باروری از دست بدهند، پس بدانید که مثبت شدن نتیجه تست تخمک گذاری به معنای بارداری قطعی نیست اما نباید نا امید شوید و با امتحان مجدد تست و اقدام به بارداری به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید و باردار شوید. البته باید دقت کنید تا تست را به درستی انجام بدهید و در صورت انجام چندین بار تست و مثبت شدن جواب کیت و باردار نشدن باید به پزشک مراجعه کرد و بسته به نوع بیماری خود تحت درمان قرار گرفت. لازم به ذکر است که زمانی که تست کیت تخمک گذاری مثبت می شود مانند تست بارداری دو عدد خط نمایش داده می‌شود که با توجه به آن می‌توان گفت که شما طی این ۱۲ ساعت تخمک آزاد دارید و قابلیت باردار شدن را هم دارید.

آیا مثبت شدن نتیجه تست تخمک گذاری به معنای بارداری قطعی است؟

چه دلایلی برای عدم بارداری با وجود مثبت شدن کیت تخمک گذاری وجود دارد؟

دلایل متعددی وجود دارد که با مثبت شدن جواب کیت تخمک گذاری باز هم شما باردار نخواهید شد، از مهمترین این دلایل که بانوان به آن ها توجه ویژه ای می کنند باید بگوییم که گاه ممکن است که کیت خراب باشد و جواب غلط را در اختیار شما بگذارد، گاه ممکن است که شما تست را درست و دقیق انجام ندهید به همین دلیل جواب آن صحیح نیست، از همه مهمتر ممکن است که بانوان دچار بیماری به نام تنبلی تخمدان باشند که بیشترین و اصلی ترین علت باردار نشدن آن ها است. بانوانی که از این بیماری رنج می‌برند در ماه به صورت نامنظم تخمک گذاری می‌کنند و از همه مهمتر تخمک آن ها هم توان باروری ندارد و هم به درستی به لوله و رحم برای لقاح نمی رسد و به سرعت خنثی می‌شود، زمانی که کیت نتیجه تخمک گذاری را مثبت نشان می دهد شما با انجام لقاح می‌توانید باردار شوید، اما اگر به نتیجه نرسیدید یعنی تخمک کیفیت ندارد و توانایی لقاح و بارداری را ندارد. با اطلاع از این عوامل مهم می‌توان در زمان مواجه با این گونه مشکلات به راحتی با آن ها مقابله کرد و با انجام تست مکرر با هم عمل لقاح را انجام داد.

نوشتن دیدگاه