انتقال ایدز از طریق سرنگ انسولین

انتقال ویروس ایدز امروزه به یکی از معضلات بزرگ برای بشر مبدل شده است. راه های انتقال ویروس ایدز دارای چرخه بسیار پیچیده ای است و این موضوع باعث شده است که متخصصان و عموم در فکر چاره اندیشی برای پیشگیری از انتقال این ویروس خطرناک باشند. ویروس ایدز از طریق مایعات بدن می تواند به شخص دیگری منتقل شود. یکی از شایع ترین روش های انتقال این ویروس از طریق سرنگ آلوده است. این موضوع سبب شده است که افرادی که به طور مداوم تزریق دارند بیشتر نگران این موضوع باشند. سرنگ های آلوده می توانند به راحتی باعث شوند که این ویروس از فردی به فردی دیگر انتقال یابد. به همین دلیل حتی با شست و شو و ضد عفونی کردن سرنگ ها هم احتمال انتقال این ویروس وجود دارد. بیمار های دیابتی که مجبور هستند به طور مداوم از سرنگ های انسولین استفاده کنند باید به شدت مراقب این موضوع باشند. اگر سرنگی که برای انسولین استفاده می شود یک سرنگ غیر بهداشتی باشد هیچ تضمینی برای عاری بودن آن از میکروب و ویروس نیست. اما دغدغه و سوالی که امروزه وجود دارد این است که سرنگ های انسولین تا چه اندازه ایمن هستند و امکان انتقال ایدز از طریق آن ها تا چه اندازه است؟

انتقال ایدز از طریق سرنگ انسولین

انتقال HIV از طریق سرنگ انسولین یک نگرانی عمومی است

دستگاه های تزریق انسولین که در قدیم استفاده می شدند از نظر بهداشتی مشکلاتی را داشتند. سرنگ این دستگاه به صورت چسبیده به دستگاه و غیر قابل جدا شدن بود. این موضوع باعث می شد که بیمار دیابتی که در طولانی مدت از آن استفاده می کرد بهداشت استفاده از آن را به طور کامل رعایت نکند. بسیاری از افراد بنا به یک باور غلط، عقیده داشتند از آن جایی که انسولین تزریق وریدی ندارد ممکن نیست بتواند ویروس ایدز را انتقال دهد. همین موضوع باعث شد تا مدت ها مراقبت در رابطه با بهداشت سرنگ انسولین کاهش یابد و حتی عده زیادی به دلیل باور همین موضوع درگیر بیماری ایدز شوند. از آن جایی که محتویات هر نوع سرنگی اعم انسولین وارد بافت بدن می شود پس به راحتی می تواند ویروس ایدز را از طریق آب میان بافتی به خون انتقال دهد و آن را در میان لنفوسیت های بدن که وظیفه ایمنی را بر عهده دارند تکثیر کند. اما چگونه می توان تزریق انسولین را برای بیماران دیابتی ایمن کرد؟ نگرانی که سال ها در این رابطه وجود داشته است باعث شد تا جامعه بهداشت جهانی تمهیدی را برای این مشکل بیندیشد و راه کار های کاربردی برای جلوگیری از انتشار ویروس ایدز از طریق سرنگ انسولین در نظر بگیرد.
از مهم ترین و تاثیرگذارترین راهکار های پیشگیری می توان به یکبار مصرف شدن سرنگ های انسولین اشاره کرد. این موضوع باعث شد که برای هر باز تزریق انسولین از یک سرنگ استفاده و بعد از مصرف دور انداخته شود. این موضوع از موثر ترین روش ها در پیشگیری از انتقال ویروس ایدز است.

انتقال ویروس HIV از طریق سرنگ انسولین یک نگرانی عمومی است

رعایت بهداشت تزریق انسولین، احتمال انتقال ایدز از طریق سرنگ انسولین را به صفر می رساند

بهداشت تزریق انسولین به راهکار هایی اطلاق می شود که قبل، در حین و بعد از تزریق انسولین انجام می گیرد:
در وهله اول استفاده از دستگاه های تزریق انسولین با سرنگ ثابت نباید استفاده شوند. سرنگ هایی که برای تزریق انسولین مورد استفاده قرار می گیرند بسیار کوچک و ظریف هستند. افراد دیابتی به راحتی می توانند مقداری از این سرنگ ها را از فروشگاه های ارائه دهنده تجهیزات پزشکی تهیه کنند. قبل از استفاده از سرنگ، محل تزریق باید ضدعفونی شود و سرنگ تزریق باید در زمان تزریق و همان لحظه باز شود و روی دستگاه قرار بگیرد. پس از پایان تزریق سرنگ یکبار مصرف دور انداخته می شود. در این روش احتمال انتقال هیج نوع ویروس و میکروبی اعم از ویروس ایدز وجود ندارد و احتمال انتقال تقریبا به صفر می رسد. تهیه سرنگ بهداشتی از ارائه دهندگان معتبر نیز بخشی از بهداشت تزریق محسوب می شود. نوع سرنگ، بهداشتی، استریل بودن و بسته بندی این محصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شرکت کالا اندیش مایسا از بهترین و معتبر ترین شرکت های پخش تجهیزات پزشکی از جمله سرنگ های تزریق انسولین با کیفیت بالایی هستند. سرنگ های تزریق انسولین در قطر های مورد نیاز برای تزریق در این فروشگاه موجود است. خریداران می توانند به راحتی این محصول را در تعداد دلخواه سفارش دهند و در کمترین زمان ممکن آن را تحویل گیرند.

برچسب ها:
نوشتن دیدگاه