ویژگی‌های یک لباس بیمارستانی مناسب چیست؟

لباس های بیمارستانی نقش مهمی در بهبود شرایط بهداشتی بیمارستانها دارند. این لباس ها باید در کنار داشتن الزامات بهداشتی مورد نیاز، حس راحتی و آسایش را به بیمار منتقل کنند. در حال حاضر، تولید کنندگان ایرانی زیادی وجود دارند که به تولید لباس های بیمارستانی با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا مشغول هستند. با ما همراه باشید تا ویژگی های یک لباس بیمارستانی مناسب را بررسی کنیم.

ویژگی‌های یک لباس بیمارستانی مناسب چیست؟

جنس لباس بیمارستانی مناسب چیست؟

لباس های بیمارستانی در تمامی مراکز درمانی از جمله آزمایشگاه، کلینیک، مطب پزشکان، مرکز تصویر برداری و بیمارستان ها کاربرد دارند. همان طور که گفته شد این مراکز دارای استانداردهای بهداشتی خاص خود هستند و لباس های استفاده شده در این مراکز باید از لحاظ بهداشتی در سطح قابل قبولی باشند. پارچه مورد استفاده در این نوع لباس ها باید با رعایت قوانین بهداشتی تولید شوند و از کیفیت مناسبی برخوردار باشد تا در برابر شستشو و ضد عفونی مداوم مقاومت داشته باشند. همانطور که می دانید حس راحتی و آرامش به بیماران کمک می کند تا فرآیند بهبود و ترخیص از بیمارستان را سریع تر طی کنند. جالب است بدانید استفاده از پارچه های لطیف، سبک و با رنگ های زیبا در تولید لباس های بیمارستانی به افزایش راحتی و آرامش بیمار کمک زیادی می کنند. عامل مهم دیگر در انتخاب جنس لباس های بیمارستانی، اطمینان از عدم ایجاد حساسیت پوستی در بیماران است. واضح است که لباس های بیمارستانی فقط شامل لباس بیماران نمی شود. لباس فرم کادر پزشکی و پرستاری، لباس پرسنل بیمارستان، لباس بارداری، انواع روپوش، ملحفه، روتختی، لباس خدمات، لباس اتاق عمل و لباس یکبار مصرف از دیگر البسه مورد استفاده در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی هستند آن ها باید از پارچه های مناسب و بادوام دوخته شوند. تولیدکنندگان لباس های بیمارستانی از پارچه ترگال برای دوخت لباس فرم و روپوش استفاده می کنند. همان طور که می دانید این نوع پارچه دارای مقاومت خوبی در برابر شستشوی مداوم دارد. پارچه ترگال نانو به علت عدم جذب مایعات بهترین انتخاب برای دوخت روپوش پزشکان و پرستاران است. پارچه تترون و فلامنت برای دوخت لباس های بیمارستانی، از جمله لباس بیماران کاربرد بسیاری دارد. این پارچه ها لطافت و نرمی فوق العاده ای دارند و در شستشو مداوم با آب ژاول مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و همچنین ضد حساسیت و ضد قارچ هستند. لباس های یکبار مصرف بیمارستانی در مواردی که نیاز به رعایت استانداردهای بالاتر بهداشتی است کاربرد بسیاری دارند. این نوع لباس ها از پارچه های اسپان باند و کامپوزیت دوخته می شوند. این پارچه ها برای دوخت لباس بیمار، ماسک، کاور کفش، کلاه، لباس جراحی و ... کاربرد دارند.

جنس لباس بیمارستانی مناسب چیست؟

لباس بیمارستانی باید چه سایزی داشته باشد؟

لباس های فرم مورد استفاده پرسنل و کادر درمان بیمارستان به علت استفاده مداوم و طولانی مدت دارای سایز های متنوعی است تا کادر بیمارستان در انتخاب سایز مناسب خود حق انتخاب بیشتری داشته باشند. لباس هایی که مخصوص زمان بستری بیمار در بخش ها تولید می شوند معمولا استفاده کوتاه مدت دارند و بعد از ترخیص بیمار دفع می شوند به همین خاطر معمولا این لباسها در سایزهای یکسان تولید می شوند و فقط به انواع مردانه، زنانه و بچه گانه تقسیم می شوند. البته بعضی از تولید کنندگان، سایز بندی محدودی را هم در تولید این نوع لباس ها در نظر می گیرند. نوع دیگری از لباس مورد استفاده در بیمارستان ها البسه یکبار مصرف هستند که هم کادر درمان و هم بیماران از آنها استفاده می کنند. شکل و شمایل این لباس ها برای محل های مورد استفاده متفاوت است. به طور مثال لباس مورد استفاده مرکز تصویر برداری شامل شلوار، کلاه و پیراهن است و یا برای ورود به بخش هایی مثل ای. سی. یو. باید کاور کفش پوشید. این نوع لباس ها معمولا دارای سایز آزاد هستند و بیمار برای تغییر سایز آنها از بند لباس ها استفاده می کند. پارچه های مورد استفاده در دوخت لباسهای بیمارستانی فارغ از نوع پارچه، دارای کیفیت های مختلفی هستند. ما در شرکت بازرگانی مایسا لباس های بیمارستانی را با تضمین باکیفیت ترین پارچه ها ارائه می کنیم.

نوشتن دیدگاه