انواع سرجی فیکس

سرجی فیکس نوعی پانسمان تور مانند است که برای جلوگیری از جابه جا شدن پانسمان اصلی و ثابت کردن آن به کار می ‌رود. این نوع پانسمان به دلیل این که از الیاف ضد حساسیت پلی اورتان و پلی امید ساخته شده است، دارای بافتی مشبک است. سرجی فیکس برای پانسمان بسیار مناسب است و باعث می ‌شود تا هوا به داخل زخم برسد. اگر پانسمان بسته باشد موجب گرم شدن محل زخم و تعریق این ناحیه می شود، اما انواع سرجی فیکس به گونه ای طراحی شده اند که از این مشکل جلوگیری می‌ کنند. یکی دیگر از ویژگی ‌های سرجی فیکس خاصیت ارتجاعی آن است و همین امر موجب می ‌شود تا در قسمت ‌های مختلف بدن از آن برای پانسمان استفاده شود. سرجی فیکس ها دو نوع دارند.

  • سرجی فیکس پوشیدنی
  • سرجی فیکس بانداژی

سرجی فیکس پوشیدنی مخصوص بانوان است، اما سرجی فیکس بانداژی که برای همه آشنا است به عنوان بانداژ و برای بستن زخم برای همه مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل این که این نوع بانداژ استریل است اگر زخم خونریزی کند، آن را جذب می کند و همین باعث می شود که زخم خشک بماند و زودتر بهبود پیدا کند.

 

 انواع سرجی فیکس

سرجی فیکس سر

باند فیکس یا سرجی فیکس، نوعی بانداژ است که در بیمارستان ها هنگام جراحی برای بستن و پانسمان زخم ها از آن استفاده می شود. در ابتدا محل زخم را با گاز استریل می پوشانند و در نهایت برای جلوگیری از عقب رفتن و جابجایی پانسمان از سرجی فیکس بر روی آن استفاده می ‌کنند. سرجی فیکس سر یکی از انواع بانداژی آن می ‌باشد که معمولاً پس از جراحی مغز و یا وارد شدن ضربه به سر برای بستن زخم یا شکستگی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این که ایمنی و بهداشت و مراقبت از زخم ها پس از جراحی امر مهمی است، استفاده از سرجی فیکس سر پس از جراحی مغز موجب جلوگیری از ورود میکروب به زخم و عدم ایجاد حساسیت می شود.

سرجی فیکس سر

سرجی فیکس بانوان

همانطور که گفتیم سرجی فیکس ها یک نوع پوشیدنی دارند و مورد استفاده آن برای بانوانی است که به تازگی جراحی سزارین یا واژینال داشته اند. در واقع سرجی فیکس بانوان به عنوان لباس زیر و برای نگه داشتن نوار بهداشتی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این بانداژ پوشیدنی در اتاق عمل و پس از پایان جراحی برای خانم ها استفاده می شود تا قبل از ریکاوری و به دست آوردن هوشیاری از نظر لک شدن لباس ها مشکلی نداشته باشند. تبادل هوا و رسیدن هوا به زخم در این نوع سرجی فیکس باعث می شود تا میکروب و قارچ در محل زخم وارد نشود. ثابت بودن پانسمان برای بهبود زخم پس از جراحی بسیار مهم است، بنابراین استفاده از سرجی فیکس ضروری است. سرجی فیکس به دلیل سبک بودن هیچ گونه فشاری به زخم وارد نمی کند. مشبک بودن آن ها نیز موجب جریان هوا در محل زخم می شود. حالت ارتجاعی این بانداژ باعث می شود استفاده های متنوعی داشته باشد. سرجی فیکس از نظر قیمتی نیز کاملاً مقرون به صرفه است و در روند بهبود زخم تأثیر بسزایی دارد و علاوه بر ثابت کردن پانسمان خاصیت هوا رسانی به آن را نیز دارد.

سرجی فیکس بانوان

سرجی فیکس بند ناف

یکی از کاربرد های سرجی فیکس ثابت کردن بند ناف نوزادان تازه متولد شده است. همانطور که می ‌دانید نوزادان اراده ‌ای برای کنترل حرکات دست و پای خود ندارند، مرتب دست و پا های خود را تکان می دهند و ممکن است هر جسمی که در اطراف آن ها باشد محکم بگیرند و بکشند. از ۵ تا ۱۰ روز طول می کشد تا بند ناف نوزاد از قسمتی که به بدن متصل شده جدا شود و به همین جهت برای ثابت کردن پانسمان بند ناف و جلوگیری از کنده شدن آن توسط نوزاد، از سرجی فیکس های مخصوص بند ناف استفاده می شود. تا آسیبی به آن وارد نشود. سرجی فیکس نوزادان نیز کاملا ضد حساسیت بوده و هیچ گونه فشاری به بند ناف آن ها وارد نمی کند. استفاده از این محصول بسیار کاربردی بوده و از جدا شدن بند ناف نوزاد قبل از موعد آن جلوگیری می کند. شما می تواندی انواع سرجی فیکس را در وب سایت کالا اندیش مایسا بخرید. این فروشگاه عرضه کننده بهترین سرجی فیکس سر، بند ناف و با نوان است. پس اگر سرجی فیکس با کیفیت و قیمت مناسب می خواهید به وب سایت کالا اندیش مایسا مراجعه کنید.

 

نوشتن دیدگاه