قیمت تجهیزات پزشکی بیمارستانی

تجهیزات پزشکی بیمارستانی آیتم های مهمی در ارائه خدمات درمانی به بیماران هستند که به صورت مستمر به روز می شوند و متخصصان این امر با رفع موانع گذشته و تولید دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز، دنیای پزشکی را به سمت جلو و کسب موفقیت های بیشتر سوق می دهند. قیمت تجهیزات پزشکی بیمارستانی یکی از عوامل تاثیر گذار بر خرید این محصولات در هر مرکز است. از آنجا که کیفیت تجهیزاتی که در بخش بهداشت و درمان قرار می گیرند، تاثیر زیادی در ارائه خدمات دارند، بهتر است برای خرید این المان ها بیشترین میزان بودجه ممکن، تخصیص یابد تا با تهیه آخرین تجهیزات عرضه شده به بازار که از نظر فناوری بکار رفته در ساخت در سطح بالایی قرار دارند، خدمات بهتری به بیماران ارائه شود. این مسئله می تواند آلام فرد بیمار و خانواده وی را تا حد قابل قبولی کاهش دهد و میزان رضایت مندی وی را از بیمارستان افزایش دهد. برای بررسی قیمت تجهیزات پزشکی بیمارستانی با کالا اندیش مایسا همراه باشید.

قیمت تجهیزات پزشکی بیمارستانی

تجهیزات پزشکی بیمارستانی

علم پزشکی بدون برخورداری از تجهیزاتی که راه را برای تشخیص و درمان بیماری هموار می کند، کارآمدی کافی را نخواهد داشت. به کلیه لوازمی که در این مسیر به کمک کادر پزشکی می آید تا ابتدا سبب تشخیص بیماری و سپس درمان آن شود، تجهیزات پزشکی گفته می شود. برخی از تجهیزات در قالب سخت افزارها هستند و برخی دیگر نرم افزاری می باشند و مجموع این لوازم در پروسه تشخیص و درمان بکار گرفته می شوند. به همین دلیلی روزانه شاهد افزوده شدن وسیله های نوین به شبکه بهداشت و درمان هستیم که امید به درمان بیماری ها را بالا می برند.  تهیه این اقلام توسط مراکز بیمارستانی اگر چه مفید فایده است، اما نیازمند تامین بودجه می باشد که همیشه امکان پذیر نمی باشد. لذا مسئولان به دنبال خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز با قیمت نازل تر هستند. 

البته لازم است در زمان خرید دقت لازم را به خرج دهید و فروشندگان معتبر برای تهیه تجهیزات انتخاب شوند. چرا که کیفیت و کارکرد دستگاه های مورد استفاده در بیمارستان ها با جان بیماران در ارتباط است و عملکرد نادرست آنها می تواند منجر به از دست رفتن سلامتی و یا زندگی فرد گردد. تجهیزات پزشکی در معاینه بیماران، تشخیص بیماری و درمان مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند دارای درجه کیفی مختلف باشند. اگر چه سطح کیفی لوازم پزشکی در کیفیت خدمات پزشکی موثر است اما تمام تجهیزات از این قائده تبعیت نمی کنند و می توان از لوازم درجه دو یا حتی سه نیز در برخی موارد بهره گرفت تا هزینه های تحمیلی به شبکه درمان و بهداشت را کنترل نمود.

تجهیزات پزشکی بیمارستانی

عوامل موثر بر قیمت تجهیزات پزشکی بیمارستانی

همان طور که گفته شد استفاده از تجهیزات به روز در بیمارستان ها بسیار سودمند است اما تامین بودجه این کار دردسرهای زیادی را برای مسئولان ایجاد می کند. به نحوی که گاهی تهیه اقلام مورد نیاز به طور کلی از دستور کار خارج می گردد. در صورتی که می توان با شناسایی مجاری عرضه تجهیزات پزشکی، فروشندگانی را که توانسته اند عوامل اثر گذار بر قیمت را به خوبی مدیریت نموده اند را برای تهیه اقلام مورد نیاز انتخاب نمود.

عواملی که بر قیمت تجهیزات پزشکی تاثیر گذار هستند را می توان به دو گروه مستقیم و غیر مستقیم تقسیم نمود. برخی از مولفه ها مانند قیمت روز دلار عاملی هستند که به طور مستقیم سبب نوسان قیمت تجهیزات پزشکی می شوند. دلیل این امر این است که بسیاری از تجهیزات و یا قطعات مورد استفاده در آنها از خارج از کشور وارد ایران می شوند. لذا قیمت این لوازم در ارتباط مستقیم با نرخ دلار خواهد بود. 

همچنین عواملی نظیر میزان تقاضا در بازار نیز به طور غیر مستقیم در تعیین قیمت ایفای نقش می کنند. به عنوان مثال اقلام مورد نیاز برای بیماری های  خاصی که به طور ناگهانی در کشور شایع می شوند با افزایش تقاضا مواجه می شوند. در نتیجه به واسطه بالا رفتن میزان تقاضا کمبود برای این لوازم به وجود خواهد آمد و آنچه در نهایت شاهد بروز آن خواهیم بود، افزایش قیمت است. به علاوه عرضه تجهیزات جدید باعث افت قیمت محصولات قدیمی می شوند و این عامل نیز می تواند در قیمت گذاری لوازم  پزشکی مورد استفاده در بیمارستان ها تاثیر گذار باشد.

کلام آخر

در پایان باید گفت: قیمت تجهیزات بیمارستانی می تواند متاثر از عوامل مختلفی باشد که به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر روی این تجهیزات اثر می گذارند.

 

نوشتن دیدگاه