نحوه استفاده از بتادین

بتادین نیز همانند سایر مواد ضدعفونی کننده زخم، بهتر است به اندازه کافی و با تجویز پزشک مورد استفاده قرار گیرد. بیماران و پزشکانی که از این ماده برای ضد عفونی استفاده می‌کنند می‌توانند بتادین را با قیمت عمده از شرکت بازرگانی کالا اندیش مایسا تهیه کنید. کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در صورتی که مایل به دریافت لیست قیمت بتادین، مارک های مختلف پنبه از جمله پنبه ارکیده و ... به همراه کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصولات هستید ما را در مایسامدیکال همراهی کنید.

نحوه استفاده از بتادین برای زخم


نحوه استفاده از بتادین برای زخم


در صورتی که بتادین را برای استفاده روی زخم می‌خواهید، ابتدا باید مشخص کنید کدام نوع بتادین را نیاز دارید. پس از آن نوبت استریل کردن دست خودتان با یک شست و شوی معمولی است. برای این کار بهتر است از شوینده‌های دست معمولی نیز استفاده کنید.
اگر از بتادین سبز رنگ استفاده می‌کنید باید بتادین سبز ده درصد استفاده کنید. این نوع بتادین باید روی پنبه ریخته شده و سپس اطراف زخم مورد استفاده قرار گیرد. بهتر است زمانی که بتادین ریخته شده روی پنبه را اطراف زخم قرار دادید، حدود ۵ دقیقه زمان دهید. بتادین اطراف زخم باید خشک شود.
پس از خشک شدن بتادین نوبت به شست و شو و استریل کردن زخم می‌رسد. بهتر است این کار، با سرم استریل صورت گیرد. پس از عملیات استریل نیز باید زخم را به خوبی پانسمان کنید.
در صورتی که بتادین به مدت طولانی روی پوست باقی بماند، می‌تواند خارش و سوزش به همراه داشته باشد. در افرادی که به مواد ضد عفونی کننده حساسیت دارند؛ این موضوع ممکن است کمی خطرناک‌تر و گسترده‌تر باشد. به یاد داشته باشید بتادین هرگز نباید روی خود زخم ریخته شود. چرا که بتادین ماده‌‌ای است که حاوی ید می‌باشد. ید باعث از بین رفتن بافت‌های ترمیم کننده زخم می‌شود. از این رو روند بهبودی زخم طولانی‌تر خواهد بود. همچنین اسکار (جای زخم) بیشتری روی پوست باقی می‌ماند.
از سوی دیگر در نظر داشته باشید که بتادین محلول شست و شو دهنده نیست. بلکه تنها یک ضدعفونی کننده است. نکته بسیار مهم حائز اهمیت در مورد مصرف بتادین این است که، برای زخم‌های ناشی از سوختگی به هیچ عنوان نباید از بتادین استفاده کرد.

نحوه استفاده از بتادین برای عفونت واژن


نحوه استفاده از بتادین برای عفونت واژن


استفاده از بتادین برای شست و شوی واژن همانند شست و شوی واژن با سرکه است. در صورتی که از این ماده بیش از اندازه استفاده کنید، ممکن است موجب از بین رفتن باکتری‌های مفید واژن شود.
برخی توصیه می‌کنند شوینده‌های مختلف واژن را با یکدیگر ترکیب کرده و استفاده کنید. این کار ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به شما بزند. چرا که هم بتادین هم اکثر شوینده‌های واژن مواد شیمیایی هستند. ترکیب این مواد بدون داشتن دانش خاصی، ممکن است باعث ایجاد تداخل دارویی شود.
برای اینکه بتوانید، واژن دارای عفونت خود را به سادگی با استفاده از بتادین بشویید، بهتر است تشتی آب برداشته و کمی بتادین درون آن بریزید. سپس درون تشت بنشینید. پس از چند دقیقه واژن خود را بشویید. به یاد داشته باشید بیش از ۵ دقیقه نباید شست و شوی شما طول بکشد.
پس از رابطه جنسی نیز واژن باید به خوبی شسته شود. در غیر اینصورت ممکن است عفونت‌های واژنی گریبان گیر شما شود. برای این نوع شست و شو بهتر است از بتادین استفاده نکنید. بتادین یکی از ضدعفونی کننده‌های قوی واژن است که نباید به صورت مستمر مورد استفاده قرار گیرد.
بانوانی که عمل‌های جراحی رحمی انجام داده‌‌اند نیز می‌توانند واژن خود را با بتادین بشویند. در واقع طی تحقیقاتی که در سال ۱۳۹۹، روی دو گروه ۲۵۵ نفری از بانوان سزارین کرده صورت گرفت، ثابت شد این ماده می‌تواند تب پس از عمل جراحی را کاهش دهد. همچنین دردهای پس از سزارین با شست و شوی واژن با بتادین کاهش می‌یابد.
پیش از شروع عمل‌های جراحی واژینال نیز پزشک می‌تواند از بتادین جهت ضد عفونی کردن واژن استفاده کند. در واقع یک گزینه خوب برای شست و شوی واژن و خالی کردن آن از عفونت‌ها پیش از عمل، بتادین است. با این حال اگر عفونت‌ها سر باز کرده‌‌اند بهتر است از این ماده استفاده نکنید. چرا که بتادین حاوی ید است که می‌تواند روند بهبود زخم را با مشکل مواجه کند.
بتادین سبز و قهوه‌‌ای دو نوع بتادین اصلی هستند که به طور گسترده برای شست و شوی زخم و واژن مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از راه‌های ساده تهیه این محصول، استفاده از سایت مایسامد است. برای سفارش این محصول کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باقی بمانید.

نوشتن دیدگاه