قرص کاندوم چیست؟

کاندوم وسیله ای است که از آن برای جلوگیری از بارداری و انتقال برخی از بیماری ها و عفونت ها استفاده می شود. شاید شنیدن نام قرص کاندوم برای شما عجیب باشد ولی بسیاری از افراد از این نام استفاده می کنند! اما منظور از قرص کاندوم چیست؟ همانطور که کاندوم برای جلوگیری از بارداری استفاده می شود برخی از افراد با این تصور که قرص های اورژانسی نقش کاندوم را دارد به این نوع از قرص ها، قرص کاندوم می گویند. در تفاوت قرص اورژانسی و کاندوم می توان اینطور بیان کرد که کاندوم نقش پیشگیری از بارداری را دارد و در طول رابطه جنسی از آن استفاده می شود اما زمان استفاده از قرص اورژانسی بعد از رابطه جنسی است. قرص های اورژانسی توسط شرکت های متفاوتی در کشور ما به تولید می رسند و به منظور جلوگیری از بارداری در روابط جنسی محافظت نشده هستند. هیچ کدام از قرص های اورژانسی تا 100 درصد نمی توانند در پیشگیری از حاملگی موفق عمل کنند اما میزان موفقیت آن ها تا 80 درصد نیز هست و هر چقدر قرص اورژانسی با فاصله کمتری از رابطه جنسی مصرف شود دارای تاثیر بیشتری است.

قرص کاندوم چیست

منظور از قرص کاندوم چیست؟

از پرکاربردترین روش هایی که برای جلوگیری از بارداری رایج است استفاده از قرص های اورژانسی است. منظور از قرص های کاندوم که توسط برخی از افراد به کار می رود همان قرص های اورژانسی است که این جایگزینی به دلیل نقش مشابه این دو محصول در پیشگیری از حاملگی است. قرص های اورژانسی دارای ترکیبات پروژسترونی هستند و معمولا از دو عدد قرص 0.75 میلی گرم و یا یک عد قرص 1.5 میل تشکیل شده است که در اولین فرصت بعد از رابطه جنسی محافظت نشده باید مصرف شود. بسیاری از این قرص ها تا پنج روز بعد از نزدیکی جنسی می توانند موثر باشند اما بهترین زمان مصرف از چند ساعت تا 72 ساعت بعد از رابطه بیان شده است. قرص های اورژانسی 0.75 میلی گرمی باید به فاصله 12 ساعت از هم مصرف شوند و تغییراتی را در سطح هورمون های خانم ها به وجود می آورند. قرص های اوژانسی بسته به نوعی که دارند بدون نسخه و یا با استفاده از نسخه از داروخانه ها قابل تهیه هستند.

منظور از قرص کاندوم چیست؟

قرص کاندوم همان قرص اورژانسی است!

"قرص های اورژانسی" یا به عبارتی "قرص کاندوم" باعث می شوند که به صورت موقت عملیات تخمک گذاری متوقف شود و یا اگر تخمک ها آزاد و بارور شده اند در رحم قرار نگیرند. قرص های اورژانسی بعد از مصرف ممکن است عوارضی مانند تهوع، درد های شکمی، خستگی و سردرد را به همرا داشته باشند اما بیشترین عارضه ای که مصرف قرص های اورژانسی دارد این است که تغییراتی را در عادت ماهانه خانم ها ایجاد می کند. به طور مثال با مصرف این قرص در فاصله زمانی هفت تا چهارده روز، دیواره رحم ریزش می کند و پریود اتفاق می افتد. اگر مصرف قرص اورژانسی بیشتر از چند بار و پشت سر هم باشد، نوسان و تغییرات بیشتر و شدیدتری در عادت ماهانه و نظم آن به وجود می آید.

نوشتن دیدگاه