پاره شدن کاندوم و انتقال ایدز

از مهم ترین دلایلی که افراد برای برقراری رابطه جنسی از کاندوم استفاده می کنند رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از انتقال آلودگی ها و بیماری هاست. از شایع ترین امراضی که راه انتقال آن به وسیله استفاده از کاندوم بسته می شود، بیماری ایدز است. گاهی اوقات این امکان وجود دارد که بر اثر شدت رابطه یا عدم کیفیت کاندوم، محصول در حین رابطه پاره شود. در این صورت ریسک ابتلا به بیماری افزایش می یاید. در این مطلب تصمیم داریم درخصوص پاره شدن کاندوم و خطرات ناشی از آن صحبت کنیم.


یکی از ارزشمندترین اثرات استفاده از کاندوم، پیشگیری از بیماری های مسری همچون ایدز است. در واقع تولیدکنندگان، با طراحی این محصولات گام بزرگی در بهداشت و سلامت افراد برداشته اند. به کمک کاندوم تمامی اقشار جامعه می توانند بدون نگرانی از انتقال بیماری خود، رابطه ای رضایت بخش را تجربه کنند. اما به این دلیل که گاهی، برخی از محصولات ارائه شده به بازار از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند این نگرانی وجود دارد که کاندوم در حین رابطه پاره شود. پاره شدن کاندوم و انتقال ایدز یا هر نوع بیماری دیگری می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. به همین جهت لازم است قبل از خرید محصول از کیفیت و سلامت آن اطمینان کافی حاصل کرد.

پاره شدن کاندوم و انتقال ایدز

در صورت پاره شدن کاندوم چه خطراتی وجود دارد؟

این موضوع که در صورت پاره شدن کاندوم چه خطراتی وجود دارد، موضوع بحث این بخش است. برای بسیاری از افراد پاسخ به این سوال بسیار مهم است. آن دسته از افرادی که رو به استفاده از کاندوم می آورند قطعا با چند هدف عمده این کار را انجام می دهند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • جلوگیری از انتقال انواع بیماری
  • پیشگیری از بارداری
  • حفظ سلامت و بهداشت فردی

استفاده از کاندوم تا حد قابل توجهی از انتقال ویروس ها، میکروب ها و بیماری های مسری جلوگیری می کند. قطعا با آگاهی از این مطلب نتیجه می گیریم که پاره شدن کاندوم در حین رابطه تا چه اندازه می تواند خطرناک باشد. اگر در گروه افرادی قرار می گیرید که دچار بیماری های سختی همچون ایدز هستید، به شما پیشنهاد می کنیم قبل از شروع رابطه حتما از سالم بودن کاندوم اطمینان کافی حاصل کنید.

در صورت پاره شدن کاندوم چه خطراتی وجود دارد؟

پاره شدن کاندوم و انتقال ایدز در رابطه جنسی

پاره شدن کاندوم و انتقال ایدز در رابطه جنسی دغدغه افراد زیادی است. ایدز بیماری خاصی است که در هر فردی بسته به سیستم ایمنی بدن آن پیشرفت متفاوتی دارد. تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته و با این حال نمی توان به صورت قطع این امید را داد که احتمال انتقال بیماری وجود ندارد. اما بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که در روابطی که به صورت مقعدی صورت می گیرد احتمال اینکه فرد به ویروس ایدز دچار شود بسیار بالاتر و بیشتر از روابط واژنی است. بنابراین سعی کنید در صورتی که یکی از طرفین رابطه، دچار بیماری ایدز است حتما از سلامت کاندوم اطمینان حاصل کرده و تا حد امکان از رابطه مقعدی جلوگیری کنید. ایدز از آن دست بیماری هایی است که می تواند به راحتی و با کوچک ترین اشتباه به دیگر افراد منتقل شود، بنابراین در روابط جنسی مهم ترین عامل ایمنی، سالم بودن کاندوم است.

پاره شدن کاندوم و انتقال ایدز در رابطه جنسی

اگر در حین رابطه جنسی با شخصی که مشکوک به اچ آی وی است کاندوم پاره شود چه کنیم؟

از آن جایی که در صورت پاره شدن کاندوم در حین رابطه جنسی با فرد مشکوک به اچ آی وی، احتمال مبتلا شدن به این ویروس بالاست، لازم است بعد از پایان یافتن رابطه اقداماتی انجام داد تا در صورت امکان از عواقب آن جلوگیری کنیم. مهم ترین کاری که می بایست بعد از بروز این اتفاق انجام دهید، مراجعه به پزشک و گرفتن مشاوره از اوست. اصولا در این مواقع پزشکان و متخصصان مربوطه می توانند راه های عملی و موثری به شما پیشنهاد داده و بعد از انجام آزمایشات شما را نسبت به آلوده شدن یا نشدن مطلع کنند. در جریان قرار دادن یک پزشک ماهر می تواند نگرانی شما را تا حد زیادی کاهش دهد و در این زمینه به شما کمک بسیار زیادی کند.

اگر در حین رابطه جنسی با شخصی که مشکوک به اچ آی وی است کاندوم پاره شود چه کنیم؟

گام های فوری بعد از پاره شدن کاندوم

در این بخش گام های فوری بعد از پاره شدن کاندوم را به شما عزیزان خواهیم گفت:

  • اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که آرامش خود را حفظ کرده و نگرانی به خود راه ندهید. چرا که عدم کنترل خود می تواند باعث شود زمان را برای انجام مراقبت های بعد از رابطه از دست بدهید.
  • در صورت امکان استحمام کرده و خود را به خوبی شستشو دهید.
  • اگر از کاندوم برای جلوگیری از بارداری استفاده کرده اید بهتر است در کوتاه ترین زمان به داروخانه مراجعه کرده و قرص ضد بارداری تهیه کنید.
  • در صورتی که از کاندوم برای جلوگیری از بیماری های عفونتی یا بیماری های مسری همچون ایدز استفاده کرده اید، بهتر است در سریع ترین زمان به پزشک مراجعه کنید.

در زمینه ارائه اطلاعات تخصصی و فروش بهترین و درجه یک ترین نوع کاندوم در بازار، مجموعه های مختلفی فعال هستند که یکی از این مراکز، مایسامدیکال است. شما می توانید با مراجعه به سایت ایمن مجموعه از خدمات ویژه این آن ها برخوردار شوید.

نوشتن دیدگاه