سایز کاندوم مناسب را چگونه پیدا کنیم؟

همانطور که می دانیم استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی و بارداری مورد توصیه است. از طرفی این محصول تا اندازه ای قابلیت ارتجاعی دارد و در طول و قطر های متفاوتی به تولید می رسد. سایز آلت تناسلی در آقایان متفاوت است و همین باعث می شود تا در انتخاب نوع کاندوم، اندازه آن مهم تلقی شود. اگر از کاندومی بزرگتر از اندازه آلت تناسلی استفاده شود در حین رابطه کاندوم سر میخورد و از آلت جدا می شود. در صورت استفاده کاندوم با سایز کوچک تر ممکن است در حین رابطه کاندوم پاره شود و در هر دو صورت احتمال بارداری و احتمال انتقال بیماری های جنسی بالا می رود. قبل از خریدن کاندوم باید بدانید که چه نوع کاندومی مناسب شماست و چه سایزی را خریداری کنید.

سایز کاندوم مناسب را چگونه پیدا کنیم؟

سایز کاندوم کجا نوشته شده است؟

اندازه و سایز بندی کاندوم ها اغلب بر روی بسته بندی جعبه کاندوم و هم بر روی جلد تک تک کاندوم ها درج شده است. معمولا اندازه کاندوم ها به صورت لاتین نوشته می شود. در این سایز بندی Width به معنی عرض و lenghth به معنای طول است. بسیاری از کاندوم های موجود در بازار دارای سایز بندی های استانداری هستند. به طور مثال برند ناچ کدکس ماتادور دارای طولی به اندازه 170 میلی متر عرض 52 و محیط 104 میلی متر است. اغلب کاندوم هایی که در ایران وجود دارند و به بازار عرضه می شوند دارای جدول سایز بندی هستند این سایز بندی ممکن است به صورت بروشور و داخل جعبه باشد.

سایز کاندوم کجا نوشته شده است؟

چگونه سایز مناسب را پیدا کنیم؟

سایز بندی کاندوم ها بر اساس طول و قطر آلت مشخص می شود. اندازه آلت در هنگام نعوظ مشخص کننده سایز مناسب کاندوم است. برای اندازه گیری و انتخاب نوع کاندوم مناسب باید طول و محیط آلت را اندازه گیری کنید تا بتوانید سایز مناسب کاندوم را انتخاب کنید:

  • محاسبه طول آلت:طول آلت حتما باید در هنگام نعوظ کامل، اندازه گیری شود. طول آلت با استفاده از متر و یا خط کش اندازه گیری می شود. اندازه طول آلت از استخوان شرمگاه تا نوک آلت است.
  • اندازه قطر ( محیط آلت ): اندازه قطر آلت نیز در حالت نعوظ اندازه گیری می شود. برای اندازه گیری قطر آلت می توان از یک تکه نخ یا متر های دستی استفاده کرد. متر یا نخ را به دور ضخیم ترین قسمت آلت بپیچانید.

دقت کنید که عرض و محیط آلت با هم متفاوت هستند. عددی که بر روی کاندوم ها درج می شود عرض آلت تناسلی است که با تقسیم کردن عدد بدست آمده با استفاده از متر به دست می آید. برند های مختلف کاندوم در ارائه محصولات خود چارت مربوط به اندازه گیری را ارائه می دهند. اندازه هایی که برند های مختلف ارائه می دهند دارای تفاوت های اندکی هستند. بسیاری از برند ها از اندازه های استاندارد استفاده می کنند.

چگونه سایز مناسب را پیدا کنیم؟

چه سایز کاندومی مناسب من است؟

انتخاب نوع کاندوم ارتباط مستقیمی با اندازه و سایز آلت تناسلی دارد. از آن جایی که اندازه های استاندارد طول و عرض کاندوم ها توسط تمامی شرکت های سازنده این محصول بیان می شود می توان به راحتی این محصول را به طور مناسب انتخاب کرد. جداولی برای اطلاع از اندازه کاندوم ها وجود دارد که در آن طول؛ عرض و قطر آلت مشخص می شود. بخش زیادی از فروش کاندوم های هر شرکت مربوط به کاندوم هایی با سایز معمولی است. کاندوم ها به سه سایز کوچک، معمولی و بزرگ تقسیم بندی می شوند. با اندازه گیری طول و عرض آلت در هنگام نعوظ و یک جست و جوی اینترنتی می توان نسبت به خرید نوع کاندوم در سایز مناسب اطلاع کسب کرد. کاندوم مناسب و اندازه، کاندومی است که بر روی آلت تناسلی تنگ و یا خیلی گشاد نباشد.

چه سایز کاندومی مناسب من است؟

ارتباط محیط آلت با پهنای اسمی در کاندوم

اندازه پهنای اسمی یا اصلاح Nominal Width را به روش توضیح داده شده می توان بدست آورد. این عدد با تقسیم کردن قطر مشخص آلت تناسلی بر عدد 2 به دست می آید. معیاری که بر اساس آن اندازه کاندوم ها تعیین می شود پهنای اسمی است که در صنعت کاندوم سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • سایز کوچک: پهنای اسمی 50 تا میلی متر و طول تا 180 میلی متر
  • سایز متوسط: پهنای اسمی تا 54 میلی متر و طول تا 200 میلی متر
  • سایز بزرگ: پهنای اسمی تا 60 میلی متر و طول تا 205 میلی متر

آلت های تناسلی با هر اندازه ای معمولا در یکی از سه حالت استاندارد زیر قرار می گیرد و این اندازه ها مبنای انتخاب کاندوم است. بیشتاز 70 درصد مردان از کاندوم سایز متوسط و معمولی استفاده می کنند و تنها نزدیک به 5 درصد از مردان به کاندوم هایی با سایز بسیار بزرگ نیاز دارند. کاندوم های سایز بزرگ دارای پهنای اسمی 69 و طول اسمی 223 میلی متر هستند.

نوشتن دیدگاه