کاندوم آنتی باکتریال و فواید استفاده از آن

کاندوم های آنتی باکتریال از انواع کاندومی است که استفاده از آن برای روابط جنسی پر خطر هم چنین برای جلوگیری از مواردی مانند حساسیت توصیه شده و شود. کاندوم های آنتی باکتریال باعث می شوند که در حین رابطه جنسی نواحی تناسلی ضد عفونی و عاری از باکتری و قارچ ها شود. علاوه بر خاصیت ضد عفونی کنندگی این نوع کاندوم حاوی مواد روان کننده است که باعث می شود رابطه جنسی، راحت و بدون درد انجام گیرد. در بسیاری از کاندوم های آنتی باکتریال از مواد تاخیری استفاده می شود که باعث می شود زمان انزال به تعویق افتند و لذت جنسی بیشتر شود. موادی که باعث بروز حساسیت می شود در کاندوم های لاتکس وجود دارد این در حالی است که در ساختار کاندوم های آنتی باکتریال از مواد گیاهی و ضد حساسیت بهره گرفته شده است. از دیگر فواید این نوع کاندوم می توان به مقاومت بالای آن در برابر پاره شدن اشاره کرد.

کاندوم آنتی باکتریال و فواید استفاده از آن

کاندوم آنتی باکتریال چیست؟

کاندوم های آنتی باکتریال از جدید ترین انواع کاندوم محسوب می شوند. کاندوم ها در ابتدا پوششی ساده و برای جلوگیری از انتقال های بیماری های جنسی مورد استفاده قرار می گرفتند. به مرور زمان با اضافه شدن برخی ژل های روان کننده استفاده از کاندوم ها برای راحتی در رابطه جنسی کاربردی تر شد. این مواد روان کننده به منظور جلوگیری از پارگی کاندوم مورد استفاده قرار می گرفتند. بعد از گذشت مدتی استفاده از برخی ژل ها و نانو ژل ها به عنوان مواد آنتی باکتریالی که باعث ضد عفونی ناحیه تناسلی می شود رواج پیدا کرد. استفاده از نوع کاندوم آنتی باکتریال در جوامع آماری که مورد استفاده قرار گرفته تا درصد بسیار بالایی از انتقال بیماری های جنسی و hiv جلوگیری نموده است. عفونت های باکتریایی و قارچی بیماری است که در میان خانم هایی با رابطه جنسی رایج است. با استفاده از کاندوم های آنتی باکتریال نه تنها بخشی از این باکتری ها و قارچ ها از بین می روند بلکه از انتقال آن ها به دستگاه تناسلی شریک جنسی جلوگیری می شود. برخی از خانم ها به منظور سلامت بیشتر، بعد از رابطه جنسی اقدام به شست و شوی واژن با صابون و یا دیگر مواد شوینده می کنند. صابون و مواد شوینده مشابه آن می توانند تنظیم ph ناحیه تناسلی را به هم بزند از این رو استفاده از کاندوم هایآ نتی باکتریال برای ضدعفونی کردن ناحیه تناسلی و حفظ ph بسیار مفید است.

کاندوم آنتی باکتریال چیست؟

چرا استفاده از کاندوم آنتی باکتریال ضروری است؟

ضرورت استفاده از کاندوم های آنتی باکتریال به دلیل وجود مزایا و فوایدی است که این محصول دارد.

  • با استفاده از کاندوم های آنتی باکتریال باکتری ها و قارچ های ناحیه تناسلی در حین رابطه از بین می روند و در بسیاری از موارد استفاده از دارو و دکتر برای درمان این نوع عفونت ها ضرورتی ندارد.
  • خاصیت ضد حساسیت بودن این نوع کاندوم مانع از ایجاد حساسیت در نواحی تناسلی می شود. مواد گیاهی استفاده شده در این نوع کاندوم ها باعث می شود که این محصول در عین لطافت دارای مقاومت بالایی باشد.
  • جلوگیری از بیماری های جنسی مانند hpv و hiv از دیگر مزیت های استفاده از کاندوم آنتی باکتریال است.

نکته مورد توجه درباره کاندوم های آنتی باکتریال این است که این محصول علاوه بر پیشگیری از برخی بیماری ها می تواند نقش درمانی نیز داشته باشد. از بین بردن باکتری ها و قارچ های مضر با استفاده از کاندوم آنتی باکتریال نوعی درمان موضعی و موثر علیه عفونت ها محسوب می شود.

چرا استفاده از کاندوم آنتی باکتریال ضروری است؟

کاندوم آنتی باکتریال و نقش آن در حساسیت

خارش و سوزش بعد از اتمام رابطه جنسی می تواند از عوامل حساسیت به کاندوم تلقی شود. کاندوم ها از موادی ساخته می شوند که ممکن است برای نواحی تناسلی آقایان و خانم ها ایجاد حساسیت کند. کاندوم هایی که از جنس لاتکس ساخته می شوند بیشترین علل ایجاد حساسیت است. از نمونه های کاندوم های غیر لاتکسی می توان به نمونه های پلی اورتان که دارای خاصیت آنتی باکتریال هستند اشاره کرد. استفاده از کاندوم های غیر استاندارد که باعث ایجاد حساسیت می شوند علائم زیر را به وجود می آورند:

  • کهیر
  • التهاب
  • خارش
  • قرمزی
  • و ...

دقت داشته باشید که این عوارض ممکن است در نواحی که با کاندوم در تماس نیستند هم بروز کند. عامل بروز این حساسیت ها استفاده از برخی مواد اسپرم کش و روان کننده های شیمیایی است که بر روی ساختار لاتکس مانند وجود دارد. برای داشتن یک رابطه جنسی خوب باید در خرید کاندوم های ضد حساسیت دقت داشت. خوشبختانه تولید کاندوم هایی آنتی باکتریال با خاصیت ضد حساسیت و با خاصیت کشندگی میکروب و قارچ باعث شده تا افرادی با میزان حساسیت بالا بتوانند بدون نگرانی و دغدغه از این محصول استفاده کنند. شرکت کالا اندیش مایسا از برترین و معتبر ترین ارائه دهندگان انواع کاندوم های آنتی باکتریال در ایران محسوب می شود که این محصول را در بهترین کیفیت به خریداران عرضه می کند.

نوشتن دیدگاه