چرا کاندوم پاره می‌شود؟ 7 دلیل عمده پاره شدن کاندوم‌ها

یکی از وسایل تأیید شده از نظر علمی برای محافظت در برابر بیماری‌های مقاربتی و بارداری‌های ناخواسته کاندوم است؛ اما اگر کاندوم هنگام استفاده پاره شود چه دلایلی دارد و بایستی چگونه از پاره شدن کاندوم پیشگیری کنیم. کاندوم ممکن است به دلایل مختلفی پاره شود. گاهی اوقات علت اصلی پاره شدن کاندوم‌ها تمام شدن تاریخ انقضای محصول است. تمامی محصولات پزشکی تولید شده معتبر، دارای تاریخ انقضا هستند و این تاریخ روی بسته بندی محصول درج می‌شود؛ بنابراین تمام شدن تاریخ انقضای این پوشش لاتکسی موجب خشک شدن آن شده و در حین رابطه جنسی پاره می‌شود. در ادامه 7 دلیل عمده پاره شدن کاندوم‌ها را برای شما عنوان می‌کنیم.

چرا کاندوم پاره می شود | 7 دلیل عمده پاره شدن کاندوم ها


همان طورکه گفتیم اولین دلیلی که ممکن است باعث پاره شدن کاندوم شود تمام شدن تاریخ انقضای کاندوم است.
دومین علتی که ممکن است باعث شود کاندوم پاره شود، نامناسب بودن سایز کاندوم برای شخص است. تمام ویژگی‌های یک کاندوم مانند اندازه و پهنای آن روی بسته بندی محصول درج شده اما معمولاً به خاطر خجالت و شرمندگی افراد هنگام خرید کاندوم اطلاعات کافی درباره جزئیات ویژگی‌های محصول را از فروشنده سؤال نمی‌کنند؛ بنابراین در حین استفاده ممکن است به علت کوچک بودن و نامناسب بودن سایز آن کاندوم پاره شود و فرد را دچار مشکل کند.
یکی دیگر از دلایل پاره شدن کاندوم نگهداری از کاندوم در محل نامناسب است این وسیله پیشگیری نباید در معرض نور آفتاب و در مکان‌های گرم نگهداری شود. به عنوان نمونه قرار دادن کاندوم در ماشین ممکن است باعث خراب شدن و پاره شدن آن شود. مناسب‌ترین مکان برای نگهداری کاندوم دمای اتاق است. در ادامه بحث دلایل دیگری را برای پاره شدن کاندوم یادآور می‌شویم با ما همراه باشید تا دلایل پاره شدن کاندوم را برای شما مطرح کنیم.

چرا کاندوم پاره می شود | 7 دلیل عمده پاره شدن کاندوم ها

چرا کاندوم‌ها پاره می‌شوند؟

کاندوم‌ها به صورت عمده برای پیشگیری از بارداری در حین آمیزش جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما ممکن است به دلایل مختلفی پاره شوند.
یکی از دلایل پاره شدن کاندوم عدم استفاده از روان کننده است. افرادی که در هنگام رابطه جنسی احساس خشکی می‌کنند، می‌توانند برای جلوگیری از اصطکاک در حین رابطه جنسی از روان کننده‌های بهداشتی استفاده کنند. با استفاده از این محصول امکان پاره شدن کاندوم کم می‌شود.
از دیگر مواردی که سبب پاره شدن کاندوم می‌شود استفاده از چند کاندوم است؛ یعنی فرد برای جلوگیری از خطر پاره شدن چند کاندوم را روی هم استفاده کند و همین امر باعث می‌شود که بین این پوشش‌های لاتکسی سایش ایجاد شده و با وارد شدن فشار آن‌ها پاره شوند. افراد باید بدانند که این رابطه جنسی تنها باید از یک کاندوم و تنها برای یک بار استفاده کنند.

چرا کاندوم‌ها پاره می‌شوند؟

چگونه از پاره شدن کاندوم پیشگیری کنیم؟

به منظور جلوگیری از پاره شدن کاندوم باید به صورت صحیح بسته بندی کاندوم را باز کنید. بهتر است از هیچ‌گونه وسیله تیز و برنده مانند قیچی، چاقو یا حتی دندان برای پاره کردن و باز کردن بسته بندی کاندوم استفاده نکنید. در هنگام باز کردن بسته بندی و فویل کاندوم باید با حوصله و آرامش و تنها با استفاده از دست آن را باز کنید. معمولاً بسته بندی‌های کاندوم یک برش کوچک دارند که می‌توانید با استفاده از آن به‌راحتی بسته را باز کنید.
یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از پاره شدن کاندوم بررسی چشمی آن است. همیشه قبل از استفاده از کاندوم دقت کنید که دارای سوراخ یا پارگی نباشد. افرادی که وسواس زیادی دارند می‌توانند قبل از استفاده از آن مقدار کمی آب داخل آن بریزند و بررسی کنند که مشکلی نداشته باشد. کاندوم‌ها معمولاً به صورت طبیعی دارای روان کننده‌های روغنی هستند. انجام چنین کاری و ریختن آب داخل کاندوم باعث از بین رفتن روان کننده شده و همین امر نیز ممکن است خودش دلیلی برای پاره شدن کاندوم باشد.
یکی از دلایل پاره شدن کاندوم می‌تواند استفاده مجدد از آن باشد. به همین جهت توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از پاره شدن کاندوم به هیچ وجه از یک کاندوم برای چند بار استفاده نکنید. برخی روان کننده‌های روغنی نیز باعث می‌شود تا پوشش کاندوم دچار آسیب شده و سوراخ یا پاره شود.

چگونه از پاره شدن کاندوم پیشگیری کنیم؟


پاره شدن کاندوم یک امر شایع است و ممکن است برای بسیاری از افراد اتفاق بیفتد. اگر چنین اتفاقی برای فرد بیفتد باید به سرعت رابطه را قطع کند و از راه‌هایی برای پیشگیری از بارداری و شستشوی دستگاه تناسلی استفاده کند. برخی از قرص‌های ضد بارداری اضطراری نیز به همراه کاندوم به فروش می‌رساند که افراد می‌توانند برای اطمینان از عدم بارداری از آن‌ها استفاده کنند. پاره شدن کاندوم نه تنها خطر حاملگی دارد، حتی می‌تواند برای افرادی که دچار بیماری‌های عفونی و مقاربتی هستند ایجاد مشکل کند. چرا که شریک جنسی آن‌ها ممکن است به بیماری مبتلا شود. به همین جهت استفاده از روش‌های غیر استاندارد برای شستشوی دستگاه تناسلی توصیه نمی‌شود. افرادی که دچار چنین مشکلی می‌شوند بهتر است برای رفع نگرانی به پزشک مراجعه کنند و با انجام دادن تست بیماری عفونتی مقاربتی و یا آزمایش خون اطمینان حاصل کنند که به بیماری مبتلا نشده باشند. در صورت شما عزیزان می توانید با کارشناسان ما در مایسا در ارتباط باشد و مشاوره رایگان دریافت کنید. 

نوشتن دیدگاه