تفاوت سرنگ دو تکه و سه تکه

انواع سرنگ همواره در شاخه های مختلف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، ساختار همه سرنگ ها تقریبا یکسان بوده و تنها ممکن است در جنس و برخی قطعات کمی با هم تفاوت داشته باشند. سرنگ های ساده و یک بار مصرف عمدتا در دو حالت دو تکه و سه تکه ساخته می شوند. اصلی ترین تفاوت سرنگ دو تکه و سه تکه از نظر قطعات تشکیل دهنده آن ها است. به همین دلیل، سرنگ سه تکه استفاده بیشتری نسبت به سرنگ دو تکه دارد.

تفاوت سرنگ دو تکه و سه تکه

تفاوت سرنگ دو تکه و سه تکه از نظر ساختاری چیست؟

ساختار سرنگ ها معمولا شامل چند قسمت اصلی است که به صورت زیر نامگذاری می گردند:

  • محفظه یا بدنه
  • سیلندر
  • پیستون
  • سر سوزن

محفظه سرنگ به صورت مدرج تهیه شده و به اندازه گیری دقیق مواد دارویی یا خون نمونه گیری شده کمک می کند. سیلندر موجود در سرنگ دو تکه و سه تکه نیز برای کشیدن مایعات دارویی به درون سرنگ و تخلیه آن هنگام تزریق به کار می رود. قسمت پیستون در سوزن های سه تکه به صورت یک لاستیک استوانه ای شکل و مشکی رنگ در انتهای محفظه قرار گرفته است. تفاوت سرنگ دو تکه و سه تکه نیز دقیقا در وجود همین قطعه سیلیکونی است.

تفاوت سرنگ دو تکه و سه تکه از نظر ساختاری چیست؟

تفاوت سرنگ دو تکه و سه تکه از نظر کاربرد چیست؟

از نظر کاربرد انواع سرنگ دو تکه و سه تکه باید گفت که سرنگ های سه تکه کاربرد وسیع تری دارند. در این سرنگ ها یک پیستون الاستیک در نظر گرفته شده که به ایجاد خلا و پیشگیری از نشت دارو کمک می کند. همچنین، وجود این پیستون الاستیکی از گیر کردن مواد دارویی بین محفظه و سیلندر سرنگ جلوگیری به عمل می آورد. البته لازم است بدانید که یکی از انواع تفاوت سرنگ دو تکه و سه تکه استفاده از نوعی روغن درون سرنگ های سه تکه است. پاشیدن این روغن درون محفظه سرنگ به راحت تر حرکت کردن سیلندر درون محفظه کمک خواهد کرد. وجود این نوع روغن در محفظه سرنگ سه تکه ممکن است در تزریق برخی داروها منجر به آلودگی دارو گردد و بنابراین، تزریق آن مشکل ساز شود. در این حالت، استفاده از یک سرنگ دو تکه به راحتی مشکل را برطرف خواهد کرد. تفاوت ساختار سرنگ دو تکه و سه تکه مبنی بر عدم وجود پیستون باعث می گردد تا سرنگ دو تکه کمی بزرگتر ساخته شود. لوله انبساط یافته منجر به ایجاد خلا کافی در هنگام کشیده شدن سیلندر سرنگ به سمت پایین خواهد شد.

تفاوت سرنگ دو تکه و سه تکه از نظر کاربرد چیست؟

تولید سفارشی انواع سرنگ دو تکه و سه تکه چگونه است؟

گاهی ساخت سرنگ دو تکه و سه تکه بر اساس برخی شخصی سازی ها انجام می گیرد. از جمله تغییراتی که ممکن است در تولید سرنگ دو تکه و سه تکه تاثیر داده شوند، عبارت اند از:

  • محدود کردن جذب نور
  • ثبت آرم شرکت بر روی سرنگ
  • استفاده از رنگ های متفاوت
  • نشانه گذاری حجمی خاص
  • تحویل سرنگ به صورت مونتاژ نشده

تولید و تامین انواع لوازم پزشکی از فعالیت های اصلی شرکت کالا اندیش مایسا است. این شرکت در زمینه تولید و عرضه انواع لوازم آزمایشگاهی، دندانپزشکی، سونوگرافی و .... فعالیت دارد. جهت ارتباط با شرکت کالا اندیش مایسا به قسمت ارتباط با ما در همین وبسایت مراجعه نمایید.

برچسب ها:
نوشتن دیدگاه