ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون چیست؟

ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون یک ماده روان کننده قوی بوده که کاملا شفاف است و خاصیت لیزکنندگی دارد به همین دلیل قبل از شروع رابطه جنسی استفاده می‌شود و می‌تواند با کاهش درد و سوزش در واژن رابطه‌ای بدون درد و استرس را برای زوجین فراهم کند. این مدل بدون بو و مزه بوده و غلظت بالایی هم دارد به همین دلیل زن و مرد هر دو می‌توانند از آن استفاده کنند. پوشش دهی عالی این ژل سبب شده تا دیواره واژن را به خوبی پوشش دهد بدین ترتیب اصطکاک کاهش یافته و زن میل بیشتری به برقراری رابطه دارد. این ماده لغزنده و نرم بدون حساسیت است و روی بدن هیچ گونه آلرژی ایجاد نمی‌کند. ماندگاری این نوع روان کننده نسبت به بقیه بیشتر بوده به همین دلیل مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد. ساختار ژل به گونه‌اسپرم است که نیاز به استفاده مجدد ندارد و تا پایان رابطه روی سطح مورد نظر باقی می‌ماند. اگر چه این ژل بر اسپرم تاثیر منفی دارد و مانع بارداری می‌شود اما چون رابطه را راحت تر می‌کند مردم بیشتر از آن استفاده می‌کنند. این ژل به صورت کاملا بهداشتی تولید می‌شود و از طریق بسته‌بندی های بهداشتی و پلمپ به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. شکل پمپی آن باعث شده تا شما بتوانید به آسانی از ژل استفاده کنید بدون اینکه آلودگی به بافت آن نفوذ کند.

 ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون چیست

ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون چگونه تهیه می شود؟

استفاده از مواد سیلیکونی در ساختار ژل لوبریکانت باعث شده تا خاصیت کشسانی زیادی داشته باشد و بتواند روی سطح مورد نظر بهترین پوشش دهی داشته باشد و رابطه را راحت‌تر کند. تولیدی برای تهیه این ماده روان کننده از مواد طبیعی استفاده می‌کند که یکی از آن ها اسانس است به همین دلیل دارای بوی خاصی بوده و هنگام مصرف هم بوی آزار دهنده ای ندارد. این ماده ضد آب است بدین ترتیب در حمام و زیر دوش هم قابل استفاده بوده و به دلیل غلظت زیاد هم به راحتی پاک نمی‌شود. از مواد تشکیل دهنده این ژل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که هر کدام در تولید این فرآورده کارایی خاصی دارند:

  • سوربیتول
  • کاربومر
  • متیل پارابن
  • پروپیلن گلیکول
  • اسانس
  • آب تصفیه شده
  • گلیسیرین طبیعی

آب تصفیه شده برای این کار بهترین گزینه بوده که ph این ماده را افزایش داده و باعث اسیدی شدن آن می‌شود بدین ترتیب شما نمی‌توانید برای باردار شدن از آن استفاده کنید. گلیسیرین برای روان کنندگی و نرم کردن واژن بهترین گزینه بوده که تاثیرات مثبت و ماندگاری هم به همراه دارد. در تهیه این ماده روغن‌های طبیعی هم مصرف می‌شود به همین دلیل عوارضی برای بدن ندارد. در این نمونه مواد شیمیایی کمی مصرف شده به همین دلیل در رابطه مقعدی هم استفاده می‌شود. ژل‌هایی که بر پایه سیلیکون هستند مانع از بارداری می‌شوند به همین دلیل باید هنگام رابطه در انتخاب آن ها نهایت دقت را خرج کنید.

ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون چگونه تهیه می شود؟

کاربرد ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون

ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون کاربردهای زیادی دارد و شما‌می‌توانید برای انواع پوزیشن‌ها از جمله دهانی و مقعدی هم از آن استفاده کنید. در زیر به کاربردهای مفید این ماده اشاره می‌کنیم:

  • اولیت و مهمترین کاربرد این ژل روان کننده لیز کردن واژن است و حتی آقایان می توانند برای لیز کردن آلت تناسلی هم از آن استفاده کنند. در این زمان رابطه آسان تر شده و زن هیچ دردی را احساس نمی‌کند.
  • ضدعفونی کردن واژن از دیگر کاربردهای این ماده است که محیطی کاملا تمیز و عاری از میکروب را برای رابطه‌ای سالم ایجاد می‌کند.
  • قدرت چسبندگی این ژل زیاد بوده بدین ترتیب به خوبی سطح واژن را پوشش داده و با مرطوب کردن آن مانع از خشکی و سوزش در واژن می‌شود.
  • چون دوام لوبریکانت سیلیکونی نسبت به نمونه های دیگر بیشتر است در هنگام رابطه نیازی به تمدید آن ندارید بلکه تا آخر رابطه این ژل روی بدن قرار می‌گیرد.
  • کاربرد دیگر این ماده جلوگیری از بارداری است و در واقع افرادی که قصد بارداری ندارند می‌توانند با استفاده از این ژل مانع حرکت اسپرم شوند و در واقع ساختار اسپرم را نابود کنند.
  • کاربری گسترده‌‌ای که این ماده بهداشتی دارد باعث استقبال زیاد مصرف‌کنندگان از شده است به همین دلیل تولید کننده این ماده را در نمونه‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌کند.
  • افرادی که حساسیت دارند می‌توانند به راحتی از این ماده استفاده کنند چون ضد حساسیت است و روی پوست هم هیچ گونه آلرژی ایجاد نمی‌کند.
  • از دیگر کاربردهای این ماده می‌توان به بی حس کردن واژن اشاره کرد تا شما درد کمتری را هم حس کنید.
نوشتن دیدگاه