قطر انواع سرنگ

سرنگ ها را در شکل های مختلف می توانید خریداری کنید. با توجه به نیاز مصرف ‌کنندگان، امروزه شرکت های تولیدی سرنگ و تجهیزات بهداشتی، این محصولات را با تنوع بالایی روانه بازار می ‌کنند. در کنار این که اندازه سر سوزن، طول نیدل و حجم سرنگ هنگام خرید به دقت مورد بررسی قرار می گیرند، قطر انواع سرنگ از دیگر مواردی محسوب می ‌شود که معمولا به آن پرداخته می شود. سوزن ها در انواع مختلفی و با وجه تمایز در قطر و حجم به بازار عرضه می شوند. هر کدام از سوزن های تولید شده برای کاربردهای خاصی طراحی می ‌شوند. بنابراین کادر درمان با استفاده از اطلاعات مختلف و نحوه مصرف دارو تشخیص می دهند کدام سرنگ با چه حجم و قطری باید مورد استفاده قرار گیرد. در این بین فراموش نکنید تمام سوزن و سرنگ هایی که تولید می ‌شوند باید تاییدیه وزارت بهداشت را کسب کنند و با رعایت استانداردهای لازم به بازار عرضه شوند.

قطر انواع سرنگ

استفاده از انواع سرنگ

در کنار اینکه برای انتخاب و خرید سرنگ، طول مناسب سرسوزن ها و قطر سرنگ به دقت مورد بررسی قرار می‌ گیرند، حجم عضله بیمار، بافتی که قرار است دارو به آن تزریق شود، ضخامت پوست و غلظت داروی تزریقی نیز می ‌توانند در انتخاب سرنگ، اثرگذار باشند. با توجه به اهمیت و حساسیتی که خرید تجهیزات پزشکی و دارویی دارند، همواره تاکید می شود این محصولات را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. هنگامی که قصد اندازه گیری قد یک سرنگ یا سر سوزن را داشته باشند، از یک واحد شمارش استفاده می کنند. این واحد شمارش که گیج نام دارد بسته به شرایط خاص در سرنگ های مختلف با تفاوت‌ هایی همراه است. با توجه به نحوه اندازه گیری قطر سرنگ و سر سوزن، نیاز است انتخاب دقیقی داشته باشید. هر اندازه گیج یا واحد اندازه گیری قطر سر سوزن بالاتر رود، یعنی سوزن دارای قطر نازکتری است. به عنوان مثال سوزنی که از شماره 23 در تولید آن استفاده شده است نسبت به سوزنی با شماره 20، نازک تر است. هر کدام از سرنگ های تولید شده با حجم و اندازه ای خاص، دارای ویژگی ها و مزایایی هستند. به عنوان مثال هرچه گیج کوچک تر باشد، مقاومت بالاتری از خود نشان می دهد. به همین علت با توجه به کیفیت بالای این نوع از تجهیزات بهداشتی و درمانی، احتمال خم شدن آن ها به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. شرایطی که موجب می شود امکان شکستن آن نیز به شکل چشمگیری کم شود.

استفاده از انواع سرنگ

شناخت قطر سرنگ چه اهمیتی دارد

همانگونه که بیان شد سرنگ ها در شکل های مختلف تولید شده و در بازار عرضه می شوند. هنگامی که قصد بررسی قطر سرنگ را دارید و به دنبال خرید این محصولات هستید، می توانید موارد متعددی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال بررسی رابطه عکس قطر سر سوزن با عدد گیج به خوبی می تواند برای انتخابی درست، شما را کمک کند. علاوه بر این نوع سر سوزن می تواند نوع تزریق دارو را مشخص کند. کادر درمان معمولاً برای انتخاب و استفاده از سرنگ های مناسب، حساسیت بالایی به خرج می دهند. یکی از مواردی که هنگام استفاده از سر سرنگ، انتخاب سرنگ با قطر مناسب است. هر اندازه گیج سر سوزن دارای سایزی بزرگتر باشد، می تواند هنگام تزریق دارو به بدن بیمار، برای وی مشکلاتی ایجاد کند. این موارد در مدل های مختلفی از سرنگ ها مشاهده می ‌شوند. انتخاب ابزار دقیق برای انجام تزریقات به بهترین شکل می تواند کیفیت کار کادر درمان را افزایش دهد. مجموعه بازرگانی مایسا تمام شرایط را بررسی می کند و انواع سرنگ را با قطر مناسب در دسترس کاربران و کار درمان قرار می دهد. فراموش نکنید بسته به نوع بیماری و تشخیص پزشک، باید در انتخاب سرنگ دقت بالایی به خرج دهید.

برچسب ها:
نوشتن دیدگاه