انواع سر سوزن ها و سرنگ ها

برای تزریق دارو به بدن، روش های تزریقی مختلفی استفاده می شود. هر کدام از این روش ها برای هر نوع بافتی می ‌تواند متفاوت باشد. استفاده از سرنگ و سر سوزن ها در این شرایط از اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند. با توجه به اینکه برای تزریق دارو در بدن باید دارو را در پیستون سرنگ قرار دهند، انتخاب محصولی متناسب با حجم دارویی، اهمیت بالایی خواهد داشت. در کنار این موارد با توجه به اینکه دارو برای ورود به بافت بدن از سر سوزن استفاده می کند، هنگام انتخاب سرنگ و سر سوزن باید دقت کافی به خرج داده شود. 

انواع سر سوزن ها و سرنگ ها

توضیحی بر انواع سر سوزن ها و سرنگ ها

امروزه سرنگ ها را می توان در انواع مختلف، بسته به نوع سرنگ، حجم های متفاوت، انواع سر سوزن و اجزای تشکیل دهنده انتخاب کرده و خریداری نمود. بر اساس نوع سر سوزن ها می توان سرنگ ها را به چهار دسته تقسیم کرد. سرنگ ‌های سرپیچ دار، سرنگ ‌های کانتری، سرنگ خارج از مرکز و سرنگ اسلیپ با شیب 6 درصد از جمله موارد مختلف در این زمینه می ‌توانند شناخته شوند. در میان مدل‌ های مختلف سرنگ ها، نوع سرپیچ دار آن ها از کاربرد بیشتری برخوردار است. در کنار این مورد، سرنگ اسلیپ با شیب 6 درصد نیز می ‌تواند در شرایط مختلف مورد استفاده قرار گیرد. حساسیت بسیار بالایی که در زمینه تولید تجهیزات و لوازم پزشکی و درمانی به وجود آمده است، موجب شده که کادر درمان و افراد فعال در حوزه پزشکی، هنگام خرید سرنگ به دقت شرایط را مورد بررسی قرار دهند. بخش عمده ‌ای از سرنگ ها حاوی سر سرنگ بوده و به‌عنوان سرنگ یکبار مصرف شناخته می شوند. فراموش نکنید بسته به شرایطی خاص، سرنگ ها را می توان بدون سر سوزن نیز خریداری کرد. با توجه به حجم داروی تزریقی می توان این سرنگ را خریداری کنید. در کنار این موارد، اگر به دنبال معیارهای مختلف برای انتخاب سر سوزن هستید نیز می توانید چند مورد را به خوبی در نظر داشته باشید. یکی از مهمترین معیار را برای این انتخاب، بررسی اندازه گیج سر سوزن خواهد بود.

توضیحی بر انواع سر سوزن ها و سرنگ ها

انواع سر سوزن ها چه استفاده هایی دارند

همانگونه که عنوان کردیم سر سوزن ها در بسیاری از شرایط باید تحت راهکارهای مختلف و اصولی انتخاب شوند. با توجه به محل تزریق و نوع آن، برای اندازه سر سوزن باید ضخامت مناسب را در نظر بگیرید. سرنگ انسولین U_100 یکی از پرکاربردترین مدل های سرنگ شناخته می شود. نوع طراحی و ساخت این نوع سرنگ نسبت به مدل‌ های دیگر، تفاوت‌ هایی دارد. به عنوان مثال سر سوزنی که در سرنگ های انسولین مورد استفاده قرار گرفته است کاربرد فراوانی برای بیماران دیابتی از خود نشان می دهد. مدل های دیگری از انواع سر سوزن ها امروزه تولید می شود. به عنوان مثال سوزن هایی که برای انجام تزریقات سیاهرگی می توانند گزینه های مناسب معرفی شوند، با نوک تیز و کوتاه تر، عملکرد مناسبی از خود نشان می دهند. مدل دیگری از انواع سر سوزن ها امروزه می توانند مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال سر سوزن blunt tip با توجه به مدل خاصی که دارد برای زدن لوبریکانت و چسب کاری، کیفیت بالایی از خود نشان خواهد داد. در این بین شرکت ‌های تولیدی شرایطی به کار می ‌برند که برای تشخیص قطر سر سوزن، کاربر بتواند به راحتی عمل کند. برای تولید انواع سر سوزن، رنگ های مختلفی بر روی آن ها استفاده می شود. هر کدام از این سر سوزن ها نشان می ‌دهد برای نوعی خاص از تزریق دارو می ‌توانند اثرگذاری خود را نشان دهند. بررسی سایز و حجم سرنگ نشان می ‌دهد برای انجام عمل تزریق خون یک سوزن با شماره 16 می تواند گزینه ای مناسب باشد. شرایط استفاده از این سر سوزن به گونه ای است که کمترین آسیب را به بخش های خاص وارد می کند. مجموعه بازرگانی مایسا تمام این شرایط را به دقت مورد بررسی قرار داده است. به همین علت با فروش انواع سر سوزن و انواع سرنگ با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب به صورت عمده، خدمات خود را ارائه می دهد. تلاش ما بر این است تمام استانداردهای لازم را رعایت کنیم و کیفیت و تنوع بالایی را برای شما در نظر می گیریم. خرید از مجموعه ما می تواند خیال شما را از خریدی استاندارد راحت کند.

برچسب ها:
نوشتن دیدگاه